måndag, mars 19, 2007

Dagens goda gärningar.

Nu jäklar kan ni vara stolta över mig. Jag har lyckats med bedriften att göra två (!!) goda gärningar idag. Och då räknar jag inte med sjukbesök eller att jag gjorde mig själv en tjänst genom att plugga (lite grann i alla fall). Nej, det jag menar är att jag var och lämnade blod idag. Igen. Den här gången helt och hållet utan svimningskänslor, och jag tror att jag slog mitt rekord då jag lyckades göra mig av med 4,5 deciliter blod på under-genomsnitts-tiden 9 minuter. *klappar mig själv på axeln*.

Att det bästa är att man får en värdecheck på 50 kronor och gratis fika vet ni väl säkert om. (om man är en riktigt snäll människa kan man tom få skänka vidare dom pengarna till Rädda Barnen. Så snäll är inte jag). Och att ni bara behöver surfa in här och anmäla er vet ni väl också?

Den andra goda gärningen var så simpel som att öppna dörren för en tjej med cykel när jag redan stod i hissen vid stationen och nästan var på väg upp. Inte så mycket att hurra för egentligen kanske, men glad blev hon. Det kan inte förnekas.

Så. Nu vet ni att jag inte försummar den här grejen.

Inga kommentarer: