söndag, mars 25, 2007

Alla dessa prylar..

Sommartid, ställa fram klockorna, jadajadajada, det vet ni. (hoppas jag jag??). Nu skulle jag kunna yttra mig om hur jobbigt det är att en hel timme försvinner. Att det är så himla segt att gå upp en timme tidigare för att komma i tid till vad-det-nu-kan-vara. Att hela dygnsrytmen blir förstörd.

Men nej, jag tycker inte det. Jag saknar inte den timmen så jättemycket (än). Jag har ingen tid att passa idag. Min dygnsrytm är redan ganska fucked-up. Så. Vad är det jag ska klaga på istället?

Jo. Helt plötsligt upptäcker jag att det finns klockor överallt. I allt. Datorn klarar sig lyckligtvis på egen hand. Jag började med med mobilen. Vidare till armbandsuret. Cykeldatorn som ligger på skrivbordet och skräpar. Sen faller blicken på kameran, och visst fan har den en inbyggd klocka. Samma sak med i-poden. Det står en klocka på skrivbordet som ska vridas fram. Och den inbyggda i det nya halsbandet. Radion får vi inte glömma heller. När jag börjar pilla på den fasta (fast bärbara, motsägelsefullt) telefonen inser jag att jag inte har ställt in tiden från början. Det är fixat nu i alla fall. Sist men inte minst - väckarklockan.

Eftersom det är just klockor jag har hållit på med, vet jag nu. Tack vare dagens teknik så är det inte en timme som försvinner idag - det tar ju minst en halvtimme att leta upp och ställa om alla klockor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan nog hålla med tog ungefär en halvtimme att ställa om alla klockor =/ och då upptäckte jag imorse när jag körde till jobbet att det var en klocka i bilen med som jag måste ställa om =/ Förresten så håller jag helt klart med om fredagseftermiddagar, och helgen var helt klart bra =) *kram*