tisdag, mars 20, 2007

Snart 6000.

Besöksstatistiken (som ni inte ser) klättrar stadigt uppåt, mot sammanlagt 6000 besök. Så nu tänkte jag ge alla er som går runt här och smyger en chans att outa sig. Jag vet att ni är nånstans kring hundra om dagen, och att förvånansvärt (inte?) många är bosatta i Skåne och Jönköpings Län. Att många kommer hit via en google-sökning på bloggnamnet.

Så. Det där är jag. Ungefär så trött som jag känner mig. Vilka är ni? Namn är valfritt, intressant bakgrundsinformation är intressant (avslöja gärna onödig kunskap som hårfärg, favoritmat, eller vad du gjorde förra fredagen. Om nån är duktig på att cykla på enhjuling kan man få tala om det också).

Shoot.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har pratat förut, men iallafall:

Heter som det står: Anna. Eller nästan iallafall. Kommer faktiskt från Småland från början, även om det inte kommer synas förren internet blir synskt: statistiken borde säja Seattle, Washington. Jag har brunt hår, gillar indiskt spenat med ost och var ute i solen och promenerade och åt glass förra fredagen. Cyckling klarar jag knappt av på två hjul.

(Jag hittade hit via Sydsvenskans hemsida, och läste mest för att se vad du sa om just att plugga i Lund, då jag utsatte mig för just detta under ett år och hatade upplevelsen helhjärtat.)

Anonym sa...

Sökte mig hit via aftonbladets bloggsök genom att söka på min hemort Smålandsstenar =) Efter det har jag inte kunnat sluta läsa, eftersom jag själv numera är bosatt i Malmö och jobbar i Lund. Alltid uppiggande läsning.

Anonym sa...

Hittade hit via reportaget i Sydsvenskan och är ohjälpligt fast sen dess. Bloggläser flitigt under arbetstid och gillar skarpt studentskildringen av Lund. Heter Veronica är infödd Lundabo, gillar spex, vinterns reträtt och snälla människor med självdistans. Hej!

Anonym sa...

Harald här igen =) Har ju redan sagt hur jag hittade hit för någon vecka sedan... För övrigt ska jag vara tränare på masters-SM i simning i helgen, lever på läsk och är uppvuxen i sydafrika...

Vulpes Argentum sa...

Jag såg bloggen i tidningen och har följt den sen dess. Har flera ggr gett mig på tafatta försök att starta egen blogg men tänker alltid " vem vill läsa vad jag skriver?"

Jag har oftast väldigt blont hår men nu har jag klippt det och inte korrigerat. Får nog acceptera att jag är ganska mörkhårig(mellanblond).

Jag älskar Malmö FF, nyss klar jur.kand och tränar massor.

Är solklart internetberoende oxå. Riskzonen alltså.

Fråga för mer intressanta fakta!

Pauline sa...

Hej allihopa! *vinkar lite*

Anna: Hoppas du trivs bättre i Seattle då! Har märkt att du länkar hit, tack för den! ;)

Veronica: Arbetstid är den bästa bloggläsartiden, det var så det började för mig också ;)

Harald: Kan man leva på läsk? ^^

Niklas: Verkar som du har massa spännande bakgrundsfakta att dela med dig av. Jag skulle läsa en sån blogg ;)

Lina sa...

Hej hej!

Hittade hit genom Bloggportalen för nån månad sedan, bara kollade runt efter folk i Lund och fastnade för "Smålandstenar" eftersom jag själv är från Anderstorp. Och pluggar också i Lund...

För övrigt bor jag på en nation men flyttar till Malmö och "blir vuxen" i vår (mao blir klar och ska söka jobb).

/Lina

Anonym sa...

Hmm, heter Fredrika, hittade bloggen via sydsvenskan. Spenderade fredagen med att springa runt på utmaningarnas hus i Limhamn, ha en stor förmannafest på ÖG på kvällen och sedan utgång på Helsingkrona. Jag kan inte cykla på en enhjuling men däremot vifta på öronen. Tjo!

Anonym sa...

Hej hopp!

Jag hittade också hit efter artikeln i söndagstidningen.. Blev nyfiken eftersom jag också pluggar i lund. Och sedan så har jag läst din blogg sen dess.

Också var det om mig.. Anna är mitt namn. Jag tycker morgnar är den bästa tiden på dygnet och frukosten den godaste måltiden. Läser genusvetenskapligt program och jobbar på ett äldreboende och inom hemtjänsten. Usch detta räcker hoppas jag...:-)

Anonym sa...

Nu blev jag lessen när alla fick en kommentar utom jag =(

Pauline sa...

Kent: nu får du en helt egen kommentar. jag blir alltid lika glad för dina kommentarer! *vinkar lite*

Pauline sa...

Lina: Visste du att Anderstorp har ca 200 invånare mer än SmStenar? Det har jag lärt mig :)

Fredrika: Det är coolt att kunna vifta på öronen! Bästa partytricket antar jag??

Anna: Frukost is the shit, jag skulle kunna äta frukost flera gånger om dagen ;)

Lina sa...

Haha, nej det visste jag inte... trodde det var minst 2000 fler! ;)

Lina sa...

Å, jag skojar bara... ska inte trasha ner på våra små älskade småländska hålor!

Anonym sa...

Det låter ju bra =) Alltid kul att kunna glädja nån ;) Jag har ett specialtrick, jag kan slicka mig på näsan =p *vinkar bax*

Pauline sa...

lina: jag har alltid trott att smstenar var större än a-torp.. sen brukar jag faktiskt trasha ner på min småländsk håla ganska mycket... *skäms lite*

kent: det är lite coolt att kunna slicka sig själv på näsan ;)

Anonym sa...

Hehe skönt att äntligen vara cool ;p

Anonym sa...

Haha ja faktiskt :). Fast ofta är det ngn som kan det också och ska vifta tillbaka...:(
Tack för länken btw!
/fredrika

Lilla fröken negativ sa...

Hej hallå! Sara heter jag. Hittade bloggen via sydsvenskan.se och sen dess har den varit en självklar del i min vardag. Har precis blivit av med min blogg-oskuld själv --> mummeldjuret.blogspot.com. Har nyss flyttat tillbaka till hemstaden Alingsås efter 3,5 år i Lund. Jag har sjuk prestationsångest jämt, är beroende av avigsidan.com och kan vika min tunga i tre väck.

Anonym sa...

Mer onödig info: Jag verkar ha fått jobb i smstenar nu! Vi byter plats i livet helt enkelt =) / Harald

Anonym sa...

Tja,

Via sydsvenskan nu precis. :) Tycker din blog är lite annorlunda, eftersom den inte innehåller någon drypande sarkasm eller någon ironi som jag är van vid.

Pluggar också i Lund, men jobbar som egenföretagare inom systemutveckling :p. Har velat blogga sedan 2002, precis i starten, men jag har alltid velat skriva min egen bloggmotor innan jag börjar, och när en version av den är färdig så ska jag naturligtvis göra den ännu bättre och häftigare. Sen ska man ju överleva också, så det har inte blivit så mkt bloggande :P.

Kram

Fröken Lund sa...

Å' jag hamnade här för att jag såg i min statcounter att folk trillade in från din blogg.

:-)

En får tacke för länkningen!