fredag, mars 23, 2007

Tentan - efteråt.

Igår ägnade jag sammanlagt 20 minuter åt att tentaplugga. Det enda jag gjorde då var att Läsa igenom en extenta samt facit. Sjukt, sjukt, sjukt och mycket dumt gjort.

Sen gick jag på bio. Music and Lyrics blev det, vilket var extremt lyckat. Jag gillar Hugh Grant (obviously), jag gillar Drew Barrymore (för att hon alltid är så gullig och för att hon var med i E.T.), jag gillar när filmer innehåller musik, jag gillar när filmer är roliga (vilket denna verkligen var) och jag gillade sällskapet. Det enda jag inte gillade (egentligen) var att jag inte var hemma förrän halv tolv på kvällen. Och vaknade klockan 5 på morgonen, pigg som en lärka.

Jag sov lyckligtvis i en timme till efter det. Det var bara drömmarna det var nåt fel på... Och så var det dags att tenta arbetsrätten. Det gick helt okej. Totalt över förväntan. I två och en halv timmes tid satt jag och skrev. Intensivt. Skrev, skrev, skrev. Mycket skriva alltså. Inte så mycket tänka efter, det flöt på. Och jag var väl kanske den tredje eller fjärde personen som gick. Och då ägnade jag ändå fem minuter åt att käka banan. Hmm...

Men det är tamejfan helt UNDERBART att komma ut i solljuset, gå och käka på McDonald's, shoppa Asti på Systemet och känna att det är fredag och att det inte är så många måsten. Inga måsten alls, faktiskt. Det ska bara bli jäkligt skönt att gå på sittning ikväll, festa loss lite, träffa kursarna och bara ha allmänt trevligt.

Och nu håller jag på att komma ner från min crazy sockerfylla. Det är ganska skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas tentan gick bra =) Själv slutar jag jobbet om en kvart för att lira lite innebandy. Hoppas du får en underbar helg =)

Pauline sa...

kent: visst är det skönt med fredagseftermiddagar? =) hoppas du med får en bra helg!