torsdag, november 09, 2006

Dagens hjälte.

Idag är det faktiskt jag som är hjälten. Jag har nämligen varit på Lundatappen och donerat blod. Fast jag var lite rädd för nålen (inte blev det bättre av att höra att det skulle göra ännu ondare efteråt ^^).

Jag hade tydligen värsta bra blodvärde igen, ännu bättre än sist. När jag hade tappats på 4,5 dl blod och nålen dragits ut skulle jag sitta och trycka på armvecken, med en liten pappersgrej ni vet. Och tänk att det var då som jag började se svarta prickar framför ögonen. Och så försvann hörseln.

Jag måste ha sett lite förvirrad ut, för en av sjuksköterskorna hissade upp fotänden på min stol, och så fick jag en mugg vatten. Och så blev det bättre.

Lön för mödan - fika, möjligheten att titta på Martha (eeeeh.....) och en värdecheck på 50 kronor som kan lösas in på massa ställen (typ ICA). Not bad, not bad at all!

(Förresten tycker jag att alla som kan borde överväga att ge blod. inte för lönen eller fikat, utan för att det behövs.)

Inga kommentarer: