måndag, mars 26, 2007

Cykelstaden Lund.

För några veckor sedan återfann jag den söta lilla cykeldator som jag köpte på Biltema för 70 kronor nån gång i somras. Naturare som jag är i gruden har jag sedan länge en hemlig förkärlek för statistiska undersökningar (i ytters måttlig skala iofs, men ändå), vilket var anledningen till att jag köpte den från början. Det är lite småkul att hålla koll på sin medelhastighet på vissa givna sträckor, och det är ännu roligare att försöka toppa maxhastigheten som (just nu) ligger på 44,5 km/h. Även om det känns segt att köra bil i under 50 blås, så är det en helt annan sak att sitta på cykeln och rusa nerför en lång och brant backe i den hastigheten.

Så veckan som gått har jag haft med mig cykeldatorn överallt. Å ena sidan för att ta reda på hur långt det faktiskt är till vissa institutioner, gymmet, biblioteken och centralen, och å andra sidan för att se hur mycket vardagsmotion man får egentligen.

So here we go:

Måndag 5,5
Tisdag 12,5
onsdag 0
torsdag 3,6
fredag 14
lördag 2,5
söndag 20,1

Söndagens sträcka beror på att jag fick ett ryck och cyklade ut till Lomma för att titta på havet. Resten är ren vardagsmotion. Sammanlagt blev det 58,2 kilometer, vilket är ca 8,3 km om dagen.

Jag gillar min cykel. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din cykel också, det var ett bra köp!!
mamma

Anders sa...

Min cykel blev stulen för inte alls länge sen. Men jag blev lättad när det hände, för den kostade bara 400 kronor och den hade börjat krångla. Så nu slapp jag oroa mig för att den skall gå sönder och att jag skall behöva betala för att laga den!

Nu har jag skrivit jääättemånga kommentarer, jag hoppas att du är tacksam! ;)