tisdag, mars 27, 2007

Sociologi.

Idag började nya kursen - "Sociologiska utgångspunkter för undersökningar av organisationer och arbetsplatser", 15 högskolepoäng (dvs 10 normala poäng). Det var lite småspännande. Inte riktigt lika spännande - att lägga 1000 spänn på böcker. Särskilt inte med tanke på att det fortfarande är en bok kvar att köpa in. Men nu har jag böckerna i alla fall, och imorgon ska jag förhoppningsvis försöka börja läsa. Nästa föreläsning är inte förrän på onsdag. Om en vecka.

Nu ska jag bara ta reda på vad kursen kommer handla om. Jag har förstått att det har med metod att göra, helt seg är jag inte. Bara vad projektet, som vi ska jobba med, ska handla om har jag inte förstått för fem öre.

För övrigt tycker jag inte att det är särskilt schysst att fotografera folk utan att de är beredda på det. Eller ens vet om att det finns en kamera i rummet. Eller klubben. Järnspikar, också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad menar du med 15 högskolepoäng är 10 normala? Nyfiken bara... Trodde det bara fanns ett poängsystem i Lund? Bra blogg!!!

Pauline sa...

Anna: Tack! Vad gäller högskolepoängen så har det i och med det nya bolognaarbetet införts ett nytt system, där en "normal" poäng på högskola/universitet motsvarar 1,5 s.k. högskolepoäng. Allt för att det ska funka bättre internationellt sett, har med EU och grejer att göra... Så har jag förstått det i alla fall.

Anonym sa...

Hej! Hur har du det? fint i solen?
Tänkte bara höra med dig hur intresserad du är på en liten (väldigt liten) middag/fest nått i sommar för de naturare som kan. Vore ju kul att träffas lite.
Om du vill så får du gärna fråga justina och de andra ur "ert" gäng, jag har inte så mycket kontakt med dem längre.
Kram christina

Anonym sa...

Jaha. Så ni har redan börjat med det poängsystemet. Vi på LTH börjar inte med det förrän till hösten. Därför jag inte riktigt hängde med :)