torsdag, mars 01, 2007

the tågresa from hell

Tåg hem idag och det var inte kul! Eller, att komma hem är ju skoj, men u-landstågen som man tar sig hit med är inte höjden av bekvämlighet i alla lägen.

Eller, egentligen är jag bara sur över att alla i vår vagn var tvungna att hoppa av tåget, springa till tågsetet längst bak och sedan hoppa på igen. Det var den smidigaste lösning som SJ kunde komma på för att lösa problemet med icke-fungerande toaletter. För min del kändes det lite taskigt eftersom jag hade bokad plats på det första tågsetet.... :(

Det blev alltså inte så mycket Heroes som jag skulle ha velat, till stor del eftersom jag åkte Krösatåg sista biten. Dessa skrammeltåg som man knappt vet om de kommer hålla ihop, där dörrarna ibland vägrar öppnas och där tåget måste tuta högt-högt varannan minut (okej, förlåt, var femte, men ändå) för att folk inte ska ligga på spåren framför det. Eller nåt.

Men nu är jag framme i alla fall, omlett har jag fått och tillgång till internet = pauline är tacksam. Godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa skogarna från mig =) Är säker på att dom saknar mig ;p

Anonym sa...

Hej!

Trillade över din blogg, fastnade och har nu spenderat X antal timmar framför datorn med ett trevligt igenkännande småleende. Roligt att följa din vardag, dina tankar och åsikter. Fräscht med en Lundablogg dessutom!

Hoppas vi ses i nationsvimlet nångång!

Kramar

Pauline sa...

kent: skogarna hälsar tillbaka ;)

veronica: tack för kommentaren! har inte riktigt vant mig vid att folk faktiskt läser här, men blir jätteglad varje gång någon uppskattar det jag skrivet =)