onsdag, mars 14, 2007

Universitetsbiblioteket Lund.

Jag cyklade till UB idag. Satt i Wallenbergssalen, där jag ju lyckades bra med tentaplugget inför sociologin. Och det var oväntat framgångsrikt idag också. Arbetslagsstiftningssamlingen (långt ord!) som vi får ha med till tentan är numera full av hänvisningar till diverse lagar, viktiga kom-ihåg om hur lagarna tillämpas och vad mer man kan tänka på. Och jag insåg också att det är mer än en hel vecka kvar till tentan. Det är luuuuuugnt. (säger vi).

Dagens överraskning! Där satt jag och studade i lugn och ro, när någon sätter sig två stolar bort. Kollar reflexmässigt upp, och vem är det om inte Daniel som jag jobbade ihop med på turistbyrån i somras. I Värnamo. Vi var nog lite smått chockade båda två. Jag trodde ju ändå att han var i Alperna och åkte skidor. Eller nåt i den stilen.

Well, vi tog en gigantisk kopp kaffe (var) och pratade studentliv.

Det var ganska otippat.

Inga kommentarer: