fredag, mars 09, 2007

We dance on the sidewalks

En heldag i Köpenhamn och jag orkade hela vägen trots gårdagens minst sagt omtumlande äventyr. Det var totalt underbart att träffa Jutta igen, som alltid! Det var jäkligt skönt att umgås med någon som känner en så himla väl för en gångs skull, som har koll på historian bakom och hur jag funkar. Och att göra Ströget osäkert var inte helt dumt det heller ;)

Olyckligtvis glömde jag ta med mig kameran, klantig som jag är. Annars hade ni nu kanske fått se den lille mannen med någon-mördar-en-katt-rösten som stod utanför Systrarna Grenes och ylade. Eller på utsikten från caféet där vi satt i två timmar och pratade, den där den perfekta kaffedrycken uppfanns. Nu har jag såklart glömt namnet på både caféet och den perfekta drycken (som på ett ungefär bestod av kaffe av ngt slag, is och apelsinchoklad, mixat, drickes med sugrör (och med vissa problem)).

Justus och jag är ju bäst på shopping, och det var särskilt efter att vi hade sagt att vi inte orkade shoppa mer som vi kom igång. Medan affärerna i stort sett stängde shoppade vi loss på t-shirts, jag hittade en läcker, brun och kortärmad skjorta, nya underkläder (hotpants is the shit!) och velade över en jacka som inte blev av.

Bästa köpet var nog denna värmeflaska, som jag önskade att jag hade haft när jag var sjuk sist. Bara fylla med varmt - inte kokande! - vatten, perfekt såhär i menstruations- och magsjuketider. Jag gillar dessutom designen, ska inte tolkas som schweiziska flaggan utan snarare som röda korset, lugnande vid katastrofer ni vet...

Well, hursomhelst har det varit en jäkligt bra dag. Dock måste jag nu se över min ekonomi, eftersom jag lite grann slängt pengar omkring mig den senaste tiden. När räkningarna är betalda ska jag endast lägga pengar på mat och ev dryck. Om jag låter bli att köpa godis har jag ju faktiskt råd med en och annan utekväll...

Inga kommentarer: