söndag, april 01, 2007

Ge mig lite hopp.

Okej. Vad är grejen med sviniga killar? De allra flesta "män" i min ålder som jag träffat på den senaste tiden har visat sig bete sig svinigt på ett eller annat sätt. Och med svinigt menar jag då att de sagt en sak och menat en annan, hånglat upp en oskyldig (jo, faktiskt!) tjej på krogen och sen gått hem till flickvännen som om inget hade hänt eller att de helt enkelt varit sjuuuuukt otrogna mot någon de säger sig älska.

De här killarna är säkert jättegulliga i vanliga fall. De skulle säkert bli underbara pappor till någons barn, de är säkert roliga, duktiga på sitt jobb, jobbar ideellt med att lära blinda barn att läsa eller vad fan som helst. Men. Varför, varför, varför blir så många män så sviniga så fort de går ut, alternativt får lite alkohol i kroppen?

Jag vägrar tro att det beror på att mannen är ett stackars offer. Att en tjej stöter på killen i fråga på krogen är liksom ingen ursäkt. Lite kontroll, lite skärpning. För ni har väl viss kontroll över er? Det kan ju inte vara så att män bara följer en snygg häck eller ett gulligt ansikte, när man just har köpt lägenheten med kvinnan som man ska gifta sig med?

Återigen. Jag vägrar tro det. Jag vet att det i alla fall finns en därute som inte är ett svin, men just det funkade ju inte ändå. Samtidigt är jag lite smårädd för att män faktiskt är otrogna jävlar. Prove me wrong, anyone?


(Och ja, utgång i Malmö var trevligt. Trots musiken. Trots halvtaskig musik, trots att Inkonst inte verkar vara min typ av ställe, trots svin-kille. Det blev ändå en lyckad kväll.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hum, den som hade kunnat lösa den frågan borde banne mig få nobelpriset.
Finns det egentligen ngn tjej som inte har varit med om det? Oftast involverar det en yngre tjej och en mkt äldre kille...(been there done that).
Fast nu undrar jag om tjejer gör så mot killar? Finns det ett liknande beteende hos tjejer som killar stör sig på?
Men du, tänkt inte mer på den killen och gå ut och var glad att det är vår. Och (!) att DU inte är ihop med det svinet.
Kram!

Pauline sa...

fredrika: kloka ord! jag tror inte att tjejer gör så mot killar faktiskt, men det kanske bara är jag som inte märkt av det :) Och teoretiskt sätt borde man ju inte bry sig så länge man inte är flickvännen, så tur man är singel... Eller nåt ;)

Anonym sa...

word! Du sa det, det är en fråga jag gått och funderat över långe. Jag har inte varit med om det själv, men det händer kompisar ganska ofta. Sjukt. Varför kan de inte bara vara nöjda? Jaja, tack igen för ett bra inlägg... =)
Kram
Ps. snackat me "the gang?"

Anders sa...

Låt oss inte hata dumma killar utan istället dumma människor, för det finns tjejer som gör precis samma saker och jag är rädd för att det inte har så mycket med kön att göra som med felaktig handlingspredisposition och eventuellt dåligt ölsinne.

Dock betyder inte det att jag tycker bra om killar, för oftast brukar de vara jobbiga djävlar, så jag kan bara hålla med. Men det finns bra killar också. Och glöm inte att alla gör misstag, till och med de perfekta.

Lycka till med att hitta din framtida hane, yo! nu skall jag basta

Pauline sa...

Anders: du har så rätt! det är bara det att jag inte stör mig så värst på tjejerna som beter sig på det här sättet ;)