lördag, april 28, 2007

Fundering.

Nu har jag funderat. För så här är det: när jag dricker rödvin för att bli full så slutar kvällen med en jäkla massa ångest och bara blir trött. När jag dricker vodka med sprite blir jag sådär tokfull som jag blev i onsdags och på första korrefesten. Olika sprit - olika fyllor, helt enkelt. Jag tycker mig se det i alla fall. Och jag undrar - finns det vetenskapliga belägg för det här? Inbillar jag mig, är alkohol som alkohol eller finns det faktiskt belägg för att man påverkas olika beroende på vad för sprit man dricker?



Tacksam för svar. Nu ska jag gå och dricka vatten. Massa massa vatten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är självklart att man får olika fyllor beroende på vad man dricker, har en kompis som bara kan dricka öl för att han blir aggresiv av vodka utan att dricka mer alkoholmängd ään när han dricker öl.

Pauline sa...

jo... men varför blir det så? rent biologiskt?

Anders sa...

Jag tror jag alltid fått bäst fyllor på cider... men det är så sött så jag pallar inte med det.