lördag, april 21, 2007

Korridorsfest

Hej, kära bloggläsare.

Allt gick som planerat idag! Tentan blev avklarad, familjen blev mött, träningen gick bra (men jag har lite ont i mina lårmuskler och fick ta det lugnt) och snart är det dags att börja festa.

Jag har ett problem dock; jag är bjuden på för många fester! Korridorsfest, utgång, kompis korridorsfest och kompis privatfest. Vad kommer bli roligt, vad skall jag deltaga i och framförallt, vad i allsin dar skall jag ha på mig?! Om man hoppar mellan festerna finns det en risk att alla blir halvdåliga eftersom man inte riktigt hinner komma in i det, men om man å andra sidan bara är på en missar man ju andra fester som har potential att vara jätteroliga... åh, det är så synd om mig. Så otroligt synd om mig. Barnen i Afrika ain't got shit när det kommer till misär.

På tal om barnen i Afrika... ät mer gröt! Det är en stadig, enkel och billig frukost som är lätt och snabb att göra. Jag brukar köra på 2dl havregryn, 4dl vatten, lite russin och lite salt... det blir mycket gröt, men om man är en växande pojke i sina bästa år (vilket jag onekligen är) så är det så man måste rulla. Så länge det är en del havregryn, två delar vatten, lite salt och valfri frukt i så löser sig det mesta. Bara koka tills gröten besitter önskad konsistens. Se till att röra mycket så att det inte bränner fast i kastrullen!

(Detta tips riktar sig speciellt till föräldrar i åldrarna 40+ som jag är säker på aldrig har kokat gröt förr i sina liv*)


*ironi

7 kommentarer:

Elin sa...

Det här med gröt känner jag är väldigt underskattat, så jag håller totalt med dig. Dessutom brukar jag också ha russin i min, eller banan om det finns någon o-brun kvar...

Du gör ett bra jobb som vikarie : )

Anders sa...

Tack så mycket! Och grattis i efterskott!

Anonym sa...

haha, tyckte väl att bloggen var lite annorlunda mot vad jag är van vid ;-)

och när jag läste "men om man är en växande pojke i sina bästa år (vilket jag onekligen är)" så undrade jag på vilken sida pauline egentligen vaknat på idag, men när jag läste vidare så förstod jag hur det hela hängde ihop.

/sus, (nästan) enda kvarvarande smålandsstenarbon och ytterst svag för romantiska dejter :-)

Anders sa...

Det är bara att komma till Lund, Sus! Jag säger aldrig nej till romantiska dejter, oberoende av om det är en tjej, kille, hund, stege, internetsida, sten. Romantisk dejt är romantisk dejt!

Anonym sa...

dessvärre blev det inte så mkt mer av kvällen än en alldeles för full anders, en minst lika fylld caroline och en "ni måste dricka meer!! för jag vill inte vara full ensam-natalie". klaga vore dock alltför oförskämt så det lämnas därhän/dithän (återkommer med korrekt ordval i morgon fm.).

Anders sa...

Oh my god oh my god, Caroline? Du ligger och sover i min säng och vi (Jag+Natta+Lisa) blir upprörda över detta inlägg!

Anonym sa...

Jag äter gröt varje morgon numera. Fiberberikad sådan. Ibland har jag till och med lingonsylt till, för det är den enda sylten vi har hemma.