tisdag, april 10, 2007

Studierelaterat.

Dagens ångest: den om mina framtida studier. Jag har sent omsider insett att det snart är den 15 april, vilket innebär att jag måste ha bestämt mig för vad jag ska läsa för kurser i höst. Just nu funderar jag allvarligt på att ta en liten paus från hela PA-grejen och läsa mina fristående kurser.


För det finns ju inte alls många att välja på. Om jag förstått det hela rätt kan man läsa det allra mesta i kurskatalogen. Jag har läst och post-it-at idag. Om någon av er har läst någon som helst kurs värd att kommentera så tipsa. Jag kan tänka mig iss vad som helst - har redan markerat det mesta från Entreprenörskap via Jöken och Samhällsgeografi till språk (engelska och ryska) och Litteraturvetenskap.


Hjälp.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Min personliga åsikt är att entreprenöskap e grymt bra att ha i ryggsäcken. Har redan fått mkt användning för det, ett år efter... Och det är ganska kul att läsa också... // Harald

Anders sa...

Jag funderar också på entreprenörsskap faktiskt. Sådär bara för att...

Anonym sa...

jag hade satsat på ryskan, lätt! och du var ju bra på det dessutom.

Anonym sa...

Etnologi. Faktiskt. Håll dig borta från filosofen, bara.

Vulpes Argentum sa...

Givetvis ska du läsa Jöken(helst Jiken men den kanske inte ges).

Juridik som du har nytta av vad du än ska göra. Framförallt privat nästan!!!

Pauline sa...

anna: varför etnologi?
niklas: snabb förklaring av skillnaden i innehåll på jiken och jöken hade varit uppskattad ;)

Vulpes Argentum sa...

jiken är bredare och i mitt tycke bättre för alla osm inte satsar på att flasha med den i sin ekonomexamen.

jöken är mer inriktad och anpassad på förmögenhetsrätt och liiiiiite specialgjord för handelsrätt/ekonomstudenter


hjälpte det?

Pauline sa...

niklas: det hjälpte ;) tack!

Anonym sa...

För att inget lär en bättre hur männskor/sociala kulturella samspel fungerar, samt ger perspektiv på ens egen kulturella roll. Plus jävlig kul. Enligt mig.

Anonym sa...

Jöken är förkunskapskrav till arbetsrätt 2, dte är inte jiken.