onsdag, april 11, 2007

För onödighetens skull

Tio första:
Första bästa kompis: Jag skulle tippa på att det är Maria på lågstadiet som räknas. Tidigare än så minns jag nämligen inte…
Första bil: Edelhorst! Ack, saknaden…
Första kärlek: Hihi, gullige Oliver i ettan
Första husdjur: Katten Skrullan som jag genom ett mindre missförstånd fick i födelsedagspresent av en kompis.
Första semester: Brukade åka på tågsemester med mormor o morfar… Men vart?
Första jobb: Hehe, klippte ritningar åt mammas jobb när jag var 7, 8 nånting… Men annars nåt dagisjobb.
Första köpta skiva: Jag minns inte, men vet att jag ägde nån skiva med barnlåtar redan innan jag hade cd-spelare.
Första riktiga kärlek: Kan ha varit första pojkvännen då.
Första piercing: Hm, fick hål i öronen när jag var i treårsåldern, räknas det?
Första konsert: Jag väljer att säga Snook när jag precis hade fyllt arton, för dom andra skäms jag (mer) över.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: antagligen en klunk öl i söndags.
Senaste bilfärd: till värnamo i förrgår.
Senaste filmen du såg: Inser nu att jag inte har något närminne – kan ha varit ”The Dark” i förra veckan…?
Senaste ringda telefonsamtal: till skatteverket. Dom svarade inte. Ifall nån bryr sig.
Senaste bubbelbadet: uuh, det var inte igår det.
Senaste spelade cd: återigen minns jag inte, men har spelat ”The World according to Pablo” med Billie the Vision ett antal gånger nu…
Senaste kyss: hehe, och DÄR åkte hemligstämpeln på! Inte allt för länge sen dock…
Senaste gången du grät: Faktiskt rätt länge sen nu… Men skyller på det taskiga minnet igen ;)
Senaste måltiden: Toast med ost till lunch.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Inte vad jag minns. Hade dock umgåtts ett tag med Albin innan vi började ”gå ut”
Blivit arresterad: Nä, men skulle nog vara en intressant upplevelse.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nja, men intresserad?
Fastnat med blicken i någons urringning: Jomen!
Fått ditt hjärta krossat: fått krossat, krossat själv, men än så länge är det hyfsat hoptejpat.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Jooo….
Haft ett one night stand: Hrm hrm.
Busringt till någon: Inte i år…. ;)

Sex saker du gjorde igår alt. idag
1. Bläddrat i kurskatalogen
2. Bloggat när jag borde göra helt andra saker
3. Kollat på Scrubs
4. Sovit alldeles för lite
5. Klagat över hög musik hos grannen ^^
6. Handlat mat

Fem favoritsaker utan rangordning
1. iPoden
2. Datorn
3. Mitt armbandsur
4. Kameran
5. och hey, vi drar till med… havet!

Fyra personer du kan berätta allt för
Öhh... Dom personerna vet nog om det.

Tre val
Blått eller rött? Oftast rött (vin, och sånt), men blått funkar ju också i vissa lägen…
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Svårt val, men skulle nog säga choklad då

Två saker att göra innan du dör
1. allt
2. inget (just på den punkten lyckas jag ganska väl just nu)

En sak du ångrar
Att jag har svårt för att ta tag i saker och ting just nu… Annars väljer jag att inte ångra saker och ting. Oftast.

3 kommentarer:

Anders sa...

vilken granne har du klagat på? :D

Pauline sa...

Anders: Haha, den som är vägg-i-vägg med mig och brukar spela hög musik ;)

Vulpes Argentum sa...

Attans va mycket du listade.

Men är det sant att du inte blivit kär vid första ögonkastet?

ÖG's idag!!! kom till magasinet, jag bjuder!!!