fredag, april 13, 2007

Just don't know.

Det har hänt saker hela tiden de senaste dagarna. Inte så att jag varit konstant upptagen med att rädda flyktingbarn, bota världshungern eller i minsta fall med att läsa min kurslitteratur. Däremot har tankar om kursval till hösten snurrat ett antal varv i mitt huvud och för en halvtimme sen kryssade och klickade jag hejvilt på studera.nu och nu ska det vara klart. Har valt engelska i första hand och ska se om jag parallellt orkar läsa lite organisationssociologi på halvfart.

Igår var det dessutom utgång med ett litet gäng från korridoren. Det bidde en kväll på Malmö Nation och sällan har så många brats skådats på så liten yta. Jag kände mig ganska utlämnad då mitt bruna hårsvall måste ha stuckit ut bland alla små blondiner. Killarna hade backslick och randiga skjortor och det gick allmänt vilt till. Riktigt min grej var det inte, men hey - finns tydligen massa folk som känner sig hemma där. Mer om skillnaden mellan att gå ut nykter och att gå ut dyngrak i ett senare inlägg (för den här gången drack jag faktiskt ingenting).

Fint väder har det dock varit här på de sydliga breddgraderna, och jag passade på att njuta av solskenet utomhus. Nu har jag en vacker bonnabränna tack vare uppkavlade byxben. Få se hur det kan avhjälpas... Efter att ha spöat skiten ur grannkillarna i barfota-fotbollskickning på gräset utanför (okej, nu ljög jag, det var snarare jag som flummade runt mest) gick musten ur mig och jag har bara segat runt hela eftermiddagen. Min akuta sömnbrist kan ju ha nånting med det att göra också - väckarklockan ringde klockan 08:00, 8:05 och igen 08:10 imorse och sen var det lite svårt att somna om. Så ikväll tänkte jag stupa i säng i tid.

Vi får väl se hur det går med det. ;)


[and then there's all this other stuff on my mind]

4 kommentarer:

Anonym sa...

Malmö Nation har alltid varit ett tillhåll för överklasslynglar. Fast jag vill minnas att jag ändå trivdes där på den tiden det begav sig. /S.

Anders sa...

Hey hey. Just hemkommen från en ovanlig men intressant fest. Blev mycket filosofisnack och tjejbabbel. Var nämligen något i stil med fyra tjejer för varje kille som befann sig där.. Men man klagar väl inte!

Kul att höra att du spöade grannkillarna i fotboll, vilka grannkillar kan du tänkas mena...? ;)

Jag tänkte först knacka på men sen kom jag på att du nog vill sova, haha.

Godnatt!

Anders sa...

Och what other stuff is on your mind?

Pauline sa...

stefan: jo, vi hade hört detta innan, men kände att vi behövde bemöta våra fördomar och se om det verkligen stämde. Och tänka att det gjorde det ;)

Anders: Tacksam för att du inte knackade inatt! vad gäller allt det andra kanske vi får ta ett snack irl nån gång ;)