fredag, november 24, 2006

Thanksgiving?

För att ta en paus i pluggandet surfade jag runt lite på olika dagstidningar. Och stötte på den här artikeln, som handlar om att det blir allt mer poppis att fira Thanksgiving här i Sverige.

Kan inte nån förklara det för mig? Visst att man ser folk fira just denna tacksägelsehelg i alla tv-serier som kommer från USA, men det betyder väl inte att vi måste ta efter dom? Jag kan förstå s.k. exilamerikaner och att de vill fira sina traditioner, men varför firar "vanliga" svenskar detta? Kan väl inte vara för det här med indianer och pilgrimer precis?

Skumt, skumt....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har inget med ditt inlägg att göra men det var längesen du fick en kommentar =)

Pauline sa...

haha, tack tack! :D

Anonym sa...

Dom kanske tycker det är kul? låt folk få fira vad dom vill!

Pauline sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pauline sa...

klart dom får fira, har inte sagt ett ord om det. frågan var varför och inget annat.

Anonym sa...

samma svar igen DOM KANSKE TYCKER DET ÄR KUL, eller godtar du inte det som en anledning??

Pauline sa...

den delen av din kommentar där du sa "dom kanske tycker det är kul" har jag aldrig ifrågasatt, utan tvärtom är det antagligen så det är. Därför förstår jag inte anledningen till sån aggressiv ton i din förra kommentar.