tisdag, november 28, 2006

Stress it...

Värsta stressen idag! Upp tidigt för att göra grupparbete (som blev horror, tack vare vissa personers underbara humör), vilket tog ganska exakt två timmar. Eftersom vi alla var totalt trötta, småsura och uthungrade (pröva själv att käka frukost två timmar tidigare än vanligt!) bestämde vi oss för att hitta nånting att äta och en plats att snacka skit på.

Och oj, vad vi snackade skit.

Men såklart pratade vi om andra grejer också, trevliga saker. Och skrattade åt att vissa personer snodde vissa andra gästers grillade mackor. De grillade mackorna (med kyckling, mums!) var för övrigt otroligt goda. Och så tog vi en sväng på Lagerhaus, som har värsta fina prylarna. Olyckligtvis hade jag inte min plånbok med mig, så kunde inte shoppa loss riktigt än. Dessutom hade jag tvättid från klockan 12. Det var lite jobbigt.

Well, jag cyklade hem i iiiilfart (oj, va fort det gick!), slängde in en tvätt i varje tvättmaskin och cyklade i ilfart tillbaks till pedagogiska institutionen. Där skulle jag egentligen betala för sittningen, men tyvärr visade det sig att platserna var slut. :( Skrev upp mig och H i alla fall, så får hoppas att det fixar sig... Jag ska ju inviga klänningen, ju!

Och så sprang jag på resten av tha gang, som stod utanför sociologen och hade ångest över julfirande. Hur man gör med partner - fira tillsammans eller inte? Det var den stora frågan. Som vi inte riktigt hittade nåt svar på. Men men, det löser sig nog på nåt sätt...

Jag hann hoppa in på lagerhaus lite fort en gång till, och shoppade loss. En julklapp till Justa blev det (nej, jag avslöjar inget!) och ett fat till mina ljus, vilket var välbehövt. Inte det roligaste att kuta hem till tvättstugan efter det, hade velat shoppa lite till... Nu ser jag fram emot helgen (så mycket att jag har försökt skjuta fram dagarna hela tiden, trodde att det var tisdag hela dagen igår vilket var lite pinsamt ett tag). Ska ge mig av och köpa lite mat nu, har ätit wok-mix stekt med vispat ägg (suupergott, jag lovar!) de senaste två kvällarna och jag är nästan sugen på det igen.........

Inga kommentarer: