måndag, november 20, 2006

I brist på studiekonscentration.

Hör följer världens typ längsta lista.


Senaste impulsköp: eeh.. räknas en mentolshot i baren i lördags? Annars kan det ha varit… Ha! Svart klänning i Köpenhamn.
Bästa fikat: Tror faktiskt att Göstas i Smålandsstenar är en favorit. Mysig plus nostalgifaktor-
Färg du hatar
: ärtsoppe-grönt.
Så får du motion: Cyklar precis hela tiden.
Om du var en blomma: skulle jag vissna för jag är sämst på att vattna! :D
Det dyraste du äger: Datorn.
Tidigaste barndomsminnet: jag o brorsan utanför en låst badrumsdörr. Mamma inne i badrummet. Snyftljud. (tror jag i alla fall)
Första frågan du ställer till ny bekantskap: Numera: ”Var kommer du ifrån?” alternativt ”Var bor du?”
Samlar på: Minnen. (corny, I know…) Och stämplar på Akademiebokhandeln.
Underskattad grönsak: Parika.
Överskattad grönsak: Ruccola.
En bil är en: smidig men dyr och miljöovänlig sak som jag längtar efter att ha råd med.
Pryl du inte kan vara utan: Min mobiltelefon.
Ditt livs aha-upplevelse: Massa massa hela tiden…
Tidningar du prenumererar på: Cosmo.
Du gör med 100 upphittade kronor: Lägger dom i plånboken?
Nån du saknar: Albin… :(
När grät du senast: Eh, typ en halvtimme sen….
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: man börjar gå till affären med en sån väska på hjul… Och somnar i soffan.
När är du gammal: när jag känner min vishet överträffa alla andras… (vilket ju inte har hänt än ^^)
Svart eller vitt? Svart. Tror jag.
Mjukt eller hårt? Hårt! Hårt! Hårt!
Homo eller hetero? Jag? Hetero. Alla andra får vara vad dom vill…
Höger eller vänster? Där klockan sitter..
Stor eller liten?
Stor glass. Liten utskällning. Beror på, helt enkelt.
Loket eller Oldsberg?
Varken eller??
Göteborg eller Stockholm? Göteborg! Hälsa på Peter!
Landet eller storstan? Mittimellan? Lund! =)
Kram eller puss? Både och?
Vagn eller buss? Buss.
Hyrfilm eller bio? Bio!
Gräs eller grus? Gräs!
Piggt eller opiggt? Piggt.
Pasta eller potatis? Hm.. båda är gott. Men potatis tar längst tid.
Tjänare eller tjäna? Tjena. Med EEEEE!
Is eller mjukglass? Mjukglass.
Natt eller dag? Dag.
Felix eller Heinz? Äter inte ketchup!
NK eller Myrorna? Haha, har inte råd med NK o vägrar Myrorna…
Marsvin eller hamster? Marsvin.
Rakad eller orakad? Rakad.
Biffig eller slank? Spela roll?
Blåögda eller brunögda? Blå.
Popsnöre eller sportfåne? Popsnöre!
Naken eller pyjamas? Pyjamas.. Varmt o skönt!
Linda Skugge eller Linda Rosing? Eh, none.
Peter Stormare eller Peter Jihde? Jihde. Han är söt. :D
Kaffe eller te? Kaffe.
Champagne eller ramlösa? Champus!
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Se filmen?
Bakispizza eller bakischirre? Pizza…. (vet inte vad det andra är för nåt men säger egentligen bakischoklad!)
Förfest eller efterfest? Efterfest, för det har jag aldrig varit på… Dåligt…
Engångssex eller engångstallrik? Ehm, tallrik. Varför ha sex bara en gång??
Plastbestick eller plastbröst? Plastbestick!
7-eleven eller Pressbyrån? 7-Eleven…!
Glasögonorm eller linscooling? Linser på dagen, glasögon på kvällen ;)
Plugga eller jobba? Plugga!
Planka eller pröjsa? Pröjsa. Fast jag är fattig student.
Yngre eller äldre? Yngre. På alla sätt och vis ;)
Lång eller kort? Kort. Fast ibland känner jag mig riktigt lång.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta? Beror på vem det är.
Tycker du om ord? Jag älskar ord. Märks inte det?
Nämn namnet på en tennisspelare? Boris Becker.
Finns det någon du ogillar starkt? Boris Becker.
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Lite både och..
Är du svartsjuk?
Tyvärr så är svaret nog ja.
Vad gjorde du igår kväll? Var trött och läste i ”Stjärnskeppet Titanic”.
Tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Ja.
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Hundöron. Eller lägger dom upp-och-ner.
Tyckte du om att gå i skolan? Ja, det var faktiskt kul!
Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Matte, historia, svenska, retorik och psykologi. (oj, två av fyra är Ellen-ämnen!)
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? Kemi. Bläää…
Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Haha, alla mina kompisar. Och Ellen och Psykologi-Pär. Haha….
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Klart!
Tycker du att det var bra att den 6 juni blev röd dag? Ja, för firar vi årsdag… :)
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Porrskådis. Eller Amels personliga assistent.
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"?
Ehm, grattis? Vet inte, vad säger man?
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Pengar är pengar, tar upp den såklart!
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Den Fria Viljan.
Vad är ditt favoritpålägg? Prickig korv!
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Stängavväckarklockehelvetet!!
Är du troende? Jag har planer på ett långt inlägg om detta.
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Nej! Usch! FY!
Tycker du om stearinljus? Oja! Mysigt…
Använder du hårbalsam? Hehe, nej. Orkar aldrig…
Vilken färg har din tandborste? Röd.
Har du lök i köttbullarna? Jepp. Fast det tar åratal att hacka och jag storlipar varje gång.
Hav eller sjö? Hav! Helst Medelhav.
Har du någon skrivare? Ja.
Har du någon scanner? Nej.
Vad har du för väckarklocka? Mobilen. Den vanliga låter för mycket.
Hur ofta klipper du tånaglarna? Inte alltför ofta..
Har du hår på ryggen? Hoppas jag verkligen inte!
Har du betalat månadens räkningar? Nej. Ska ta tag i det imorgon.
Använder du hudlotion? Orkar inte….
Har du åkt ambulans någon gång? Nej.
Äpple eller Päron? Apple.
När klippte du dig senast? Ehm, vågar knappt säga det men.. Ett halvår. Cirka. (Förutom den gången jag klippte lugg på mig själv en kväll inför Sigges. Haha!)
Vad kollade du senast hos doktorn? Blodet. Som jag passade på att lämna.
Vilken är din favorit på Mc Donalds? Big Mac!
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? Donkan. Faktiskt.
Platt eller vanlig dataskärm? Bärbar, så… Platt.
Vad har du för mobiltelefon? En Sony Ericsson W810i.
Hur betalar du dina räkningar? banken via Internet.
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? Jo..
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Har ingen byrå. :D
Hur stor hårddisk har du? Eh, jag är dålig på siffror…
Har du överkast på sängen? Nä..
Har du brutit något någon gång? Inte nåt i kroppen i alla fall.
Vad är den värsta sjukdom du haft? Körtelfeber. Huvva.
Har du blivit sövd någon gång? Inte vad jag vet?
Lever din mormor? Ja, i allra högsta grad.
Har du varit med på TV? Nää…
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Plugga. Och tänka över vad jag vill med mitt liv.
Använder du tofflor? Nä.. Har flera par men det håller alltid bara tills jag lagt dom nånstans där jag inte hittar dom..
Använder du morgonrock? Ja. Bor ju faktiskt inneboende.
Är du en Besserwisser? Probably, yes.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Absolut inte, gillar ju inte ens vanlig mjölk (i motsats till oboy!)
Beskriv din humor: Orka.

Nåt ni blir förvånade över? kommentera mera, mina vänner!

Inga kommentarer: