onsdag, november 22, 2006

Glasses, glasses!

Well, jag har ett tag funderat på att jag borde köpa nya glasögon. Eller i alla fall något att ha att varva med. Eftersom de jag har är fula som stryk och egentligen en nödlösning då jag lyckades knäcka min förra båge när jag var ute och övningskörde en dag.

(alltså, det var såhär: jag orkade inte pilla med linserna men skulle följa med mamma in till Gislaved för att handla. Eftersom jag redan då skämdes för mina glasögon ville jag helst inte visa mig in public med dom, så när vi gick in på ICA stoppade jag ner dem i jackfickan. Och sen glömde jag av dem, tills jag återigen satt i bilen och hunnit en bra bit på vägen hem. När jag då tog upp gogglesen ur fickan hade bågen gått av rakt över bryggan (som vilar på näsan). Glasen klarade sig som tur var, med de var ganska små redan i den första bågen. Lyckligtvis hittade en billig båge att sätta in dem i (eftersom glas är sviiiindyra att köpa). Men den är inte den vackraste på denna jord.)

Så. Eftersom jag är ganska pank (i alla fall till på fredag, då studiemedlet kommer och hyran ska betalas...) och gärna vill köpa fina julklappar till folk, hade jag egentligen avskrivit temat "nya glasögon". Men. Jag har kastat mina grön-brun-grå på ett par pilotglasögon som man kan sätta in nya glas i.

Vad tror ni om årets glasögon-trender?

1 kommentar:

Anonym sa...

Eleonore tipsade om coola retrobågar på blocket ;) http://www.finnveden.nu/ytligheter/?p=2860
Faktiskt ganska fräcka..

Annars tror jag du skulle passa i denna modellen från Kenneth Cole (finns hos synsam) http://www.synsam.se/images_uploads/oft_kc_0412.jpg