tisdag, november 07, 2006

Dagens boktips.

"Brustna Hjärtans Café" av Lolly Winston.

Inhandlad på Pressbyrån i Halmstad då jag tvingades vänta i ca en timme på tåget till Lund. Kan tala om att timmen gick fort. I korta drag handlar boken om en kvinna vars make dör (hon är 36 nånting och de var gifta i 6 år - cancer), och hur hon (inte, mestadels) lyckas hantera detta.

Underbart bra, lite rolig men framför allt lyckades den få mig att gråta (och skratta lite också, men mest gråta. på ett bra sätt). Typ hela tiden, när jag inte var bland folk vill säga. Kalla mig mes, men så är det. Bästa boken jag läst på flera veckor, minst. Tvingades läsa ända tills tåget kom, hela vägen på tåget, hela kvällen efter AMU-mötet med PiL, och halva natten, tills jag till slut somnade (tömd på tårar, typ) vid halv ett.

Inte konstigt att man är trött på seminarierna numera. =)

Inga kommentarer: