tisdag, november 07, 2006

Seminarium och helgen.

Kanske intresserar det er vad som händer i min lilla värld just nu? Dagens stora händelse var seminariet på andra gruppuppgiften i pedagogik. Det var ingen jättestor händelse egentligen. Mest av allt var jag trött. Vi började med en gruppdiskussion (nej förresten, började gjorde vi med att läraren delade in oss i grupper, vilket tog en kvart) och sen pratade vi lite i klassen. Lyckligtvis svävade läraren iväg ganska mycket i sina egna tankar och resonemang (vi börjar vänja oss), så man behövde inte säga alldeles för mycket.

Fascinerande var också den stora frånvaron, som antagligen berodde på att ingen på pedagogiken hittills brytt sig om att ta närvaro. Lata jävlar... (ursäkta franskan, jag övar inför min önskade semester ^^)

Att komma hem igen var inte världens roligaste, inte för att jag inte trivs hemma (vilket jag gör), men eftersom jag mest mådde illa och ville spy. Vuxen som jag är (haha!) ryckte jag dock upp mig och gav mig ut för att handla. I vanlig ordning (varför ändra på sånt som funkar?) hade jag glömt min lilla shoppinglista på skrivbordet (en gång satt den på hallspegeln, det var nytt, men det är inte ofta som jag faktiskt tar med mig den till affären) kommer jag tvingas ge mig ut för att köpa ägg och lök imorgon.

Dagens matlagning bestod av tomat- och pastasoppa (enkel och suupergod, lyckas alltid ha i för mycket cayennepeppar eftersom jag inte orkar mäta med kryppmått). Morgondagens projekt kommer att bli pannbiffar (inte köttbullar, klarar inte av att rulla som jag ska) (hur lät det på en skala?? ^^) eftersom mitt förråd i frysen börjar tyna bort. Hellre det än att det tynar bort.... (oj, nu svamlar jag) (och denna mängd av parenteser använder jag endast när jag är trött, note taken?).

Så. Helgens planer är satta. Så skoj det blir!! Åka till Köpenhamn (storstad, kvacka med ankorna, festa och köpa lite dryck!) för att hälsa på Justus med Sus (ni som inte vill ha med era namn får klaga, jobbigt att bara skriva första bokstaven eftersom så många börjar på tex E eller C eller S.).

Så. Antingen så somnar jag eller så knåpar jag ihop ett fint inlägg om hur vackert det var i kyrkan i söndags och vad jag anser om kyrka och kristendom överlag. Ni märker hur långt ambitionsnivån räcker, men nu är här uppdaterat så ni har nåt att roa er med.

För övrigt så går det att kommentera även för er som inte har egen blogg. Skriv rätt namn bara ;)

Inga kommentarer: