söndag, november 26, 2006

Stämpel.

Det finns en anledning till att den här bilden läggs upp. Det är helt och hållet bara för att jag nästa gång jag tar kort med mobilen ska komma ihåg att stänga av kameran.

Men jag kanske ska börja från början. Eftersom jag var sjukt sugen på att dansa igår vid halvfem-tiden på kvällen, började jag höra med klasskamraterna om någon skulle ut på fest. Vilket de skulle, så jag hoppade i dusch och kläder och stack hemifrån. Med endast en cider att spendera kvällen med. Det blev privatfest på Kämnärsrätten och vid elva-tiden drog vi vidare till Östgöta Nation. Det var kul i början, men sen kändes det som brist på folk och dansandet blev det tyvärr inte så mycket med eftersom musiken mest var av kategorin dunka-dunka-trance-dance. Lite tröttsamt efter ett tag. När vi pratade med vakten Micke sa han att dj:n jobbade med att tömma dansgolvet med jämna mellanrum, för att baren skulle sälja och så. Vi trodde inte på honom, för musiken blev aldrig bättre.

Inte förrän vi stod i kön till garderoben och Gnarles Barkly (stavning på det?) gick igång. Otur. Var hemma strax efter 2, efter att ha snott en korv från en mkt jobbig människa på 7-eleven. (alltså, jag hade beställt en korv och han masade sig aldrig fram till själva korvdisken för att hämta den, och eftersom han hade ägnat fem minuter åt att förolämpa PA och human-resourceavdelningar kände jag att jag hade rätt att gå före i kön och ta hans korv)

Och när jag var hemma (spiknykter, ska tilläggas) tyckte jag att jag var duktig som hade lyckats behålla min stämpel (och därmed ärmen på min jacka) ren och okladdig. Så jag tog kort på den (jag tar kort på många onödiga saker, ni skulle bara se vad jag har på datorn ^^) och däckade i min säng.

Klockan 6 imorse vaknade jag av att min mobil vibrerade och lät och hade sig. Det sista jag såg var bilden jag hade tagit 4 timmar tidigare, och sen tvärdog telefonen.

Det var lite jobbigt.

Inga kommentarer: