söndag, november 12, 2006

Slut i rutan.

Hemkommen från Köpenhamn där jag o Susanne hälsat på underbaraste Justina. Det var kul. Hon bor i en grymt söt liten korridorslägenhet i ett sånt här block. Jag diggar arkitekturen!

Snabbt händelseförlopp: Till Köpenhamn Huvudbanegård med Sus, upplockad av Jutta, hem till henne, kolla läget, snacka massa skit och laga/käka vårrullar (gottigottgott!) för att sedan prata ännu mer, pumpa luftmadrasser osv. Sova. Lördag: vakna (inte så tidigt som förhoppat, men i tid), ut i regnet för att leta efter sprit (och chips, måste ju variera kosten!) och sen vidare in till stan och shoppa (!!!) på Ströget.

Framgångsrikt, kan tilläggas. Köpte en av de ca 15 svarta klänningar jag provade (fin var den!), samt parfym och fick massa gratisgrejen på Magasin eftersom vi köpte Nivea-produkter. Till och med Justa fick saker, fast hon inte köpt nåt! =) Middag på McD, inte nyttigt men med fin utsikt. Sen var det bara att bege sig hem, duscha (efter att ha slöat hemma i Justus säng/fåtölj ett antal timmar) och så fick vi finbesök av Marisen. Nice nice, long time no see at all! Och vi drack vin och vi drack ouzo.

Och vi gick ner för att dansa och blev bjudna på öl.

Och vi dansade och vi dansade. (och en del av oss gjorde andra saker, som leta efter öronhängen och tappa mynt i golvet och sånt). Och vi pratade djupa samtal och tittade på stjärnorna och jag pratade danska flytande och felfritt. Haha! Inte, men kul var det och jag var bra på att låtsas.

Och sen gick vi hem och vissa av oss mådde lite dåligt och låg lite utslagna i sängen och knaprade på bullar. Och sen sov vi. Flera timmar.

Imorse gjorde vi små små ryck med att piggna till och vakna, släppa luften ur sovsäckarna och duscha, borsta tänderna och käka frukost, smsa och diska och allt vad det var. Vi kom iväg till slut, (efter att ha köpt lite mer av det goda vinet från kvällen innan) (med vissa problem, hrm hrm) och vi hittade tåg ända till Malmö.

Sen köpte Sus och jag korv och åkte i Laban till Ikea och till slut tog vi oss hem allihopa. Hoppas jag väl?

Inga kommentarer: