måndag, november 20, 2006

Måndag.

På alla andra verkar det som att måndag är en sån dag som är rent överjävlig. Hela vägen.

Själv har jag vaknat underbart pigg innan väckarklockan ringde (iofs var den ställd på 8:30, men ändå), gått till en kursstart som överträffat till och med mina höga förväntningar, käkat kalasgod lunch på thaiställe med trevligt sällskap, och sen återvänt till två timmars föreläsning som gått förbi snabbare än vinden och var helt sjukt intressant. I kursutvärderingen fick jag till och med tillfälle att spy galla över pedagogiken.

Och väl hemma lyckades jag rent av organisera mina gamla sociologi- och pedagogikpapper (en hel gaffelpärm blev det) (although I hate gaffelpärmar, fungerar aldrig som jag vill att de ska).

Efter det har dagen (och humöret) sjunkit ner till källarnivå.


Och sen några våningar till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har lackat gafflarna till såna pärmar på jobbet..
Efter det skickade vi dem till keba där en klasskompis har satt fast dem i pärmar. ;P
Så den processen känner jag till ;)
Är gafflarna gråa eller svarta?