onsdag, november 08, 2006

Dagens passfråga.

Efter ett mindre panikanfall (satt på toaletten och funderade på huruvida man behöver ha med sig pass för att få åka till Danmark) lyckades jag hitta mina pass i väskan ovanpå garderoben. Tänk att jag alltid vet var man bäst förvarar viktiga papper! ;)

När jag var i Tyskland för ganska exakt ett år sedan hade mitt pass gått ut. Och jag var strandsatt. Typ. Jag och far min lyckades fixa ett nytt, provisoriskt pass, till mig. Grönt. Ser inte alls seriöst ut. Och jag har bruna ögon på den bilden, fast det står gråblå.

Det passet går ut om exakt 5 dagar.

Nån som vet hur man fixar ett tyskt pass härifrån? Bara för att det är lite coolt att ha två?

(Dessutom längtar jag tillbaks till tiden då jag hade blåa linser. Livet var så mycket enklare då....)

1 kommentar:

Anonym sa...

nej, du behøver inge pass nær du åker till danmark. bara ett leg (om det motførmodan skulle hva något någon misstænkte dig før att ha gjort....hmmm...kanske inte helt otroligt iaf;P). vi ses på fredag! puss o kram!