tisdag, oktober 17, 2006

Våra så kallade ledare.

Alltså. Jag har planer på ett långt, långt inlägg om vår fina regering. Eh hemm.

Låt oss säga att jag är glad att jag inte röstade på alliansen, för då hade jag gått och grävt ner mig. Och svurigt högt över moderaterna därifrån.

Inte nog med att de helt enkelt kan bestämma sig för att slopa den nya gymnasieskolan som skolorna har lagt ner skit med resurser på, och istället hitta på ett nytt högeralternativ.

Nej, nu kommer det byggas färre billiga hyresrätter. Över hela landet. Eftersom nån ränte-tjohejsan dragits in. Ni inser förhoppningsvis att detta är jävligt osmart? I alla fall här i Lund är det redan svårt att få studentlägenheter som är större än korridorsrum (som det finns hyfsat många av). Tvåor och treor kostar pengar (och ni vet ju hur lite man har av den varan som student), och man får dom först efter att ha stått i kö i, säg två år. Ska du ha en icke-studentlägenhet i Lund om 5-6 år? Lika bra att ställa dig i kö direkt.

Eller satsa miljonerna du råkar ha på kontot på en bostadsrätt.

Gwah.

Inga kommentarer: