onsdag, oktober 25, 2006

Så till det viktiga.

Har ju gjort massa annat idag. Eftersom dagen återigen var fri från skola passade jag på att sova till halv nio (då jag vaknade helt av mig själv) och ligga kvar i nån timme för att läsa ut en (icke-universitetsrelaterad men hyfsad bra) bok.

Sova länge, duscha länge och surfa länge är bara några av sakerna som förgyller en "skoldag" ;) Däremot har jag gjort en massa nyttigt också, typ tvättat kläder (som vanligt tänker ni, men för mig är det fortfarande lite av nyhetens behag. Om tio år kommer jag INTE blogga om tvättstugan, tro mig!) och lagat blygsamma måltider (av typen prickig-korv-macka).

Sen! Dagens höjdpunkt. Åkte ut till Nova för att shoppa lite. Tänkte mest kolla efter ett linne till imorgon, då vi ska fira tentan. Men ack så jag bedrog mig. (vilka lustiga ord jag använder idag, har ni tänkt på det?) (och så många parenteser...) På Lindex provade jag 10 bh:ar. och - I kid you not - jag hittade flera stycken som passade!! Vilket dilemma det måste vara för er som har normala bröst (inte av typen "jag passar i en storlek idag, och en helt annan imorgon, bara för att jävlas!) att kunna välja precis vilka underkläder ni vill ha! Det var hård konkurrens mellan en mörkrosa (vad i hel**te kallas den färgen?) i spets, en svart t-shirtbh och en mjökvit sexy-thing med spets och nät och grejer. Såklart bevarar jag min integritet och avslöjar inga vidare detaljer.

Hrm.

Så. Dessutom blev det en grön duo-ögonskoga (dvs två nyanser av grönt) med en matchande eye-liner eftersom jag tänkt prova en spec sminkning. Så jag äntligen lär mig, liksom. Haha! Dessutom shoppade jag nagellack (as mentioned earlier) innan jag shoppade loss på festtoppar på Vero Moda. Hrm. Där vet jag inte riktigt vad jag tänkte med, men nån gång kan jag säkert ha dom också.

Däremot missade jag totalt att köpa mat. Så. Imorgon, efter seminariet som säkert håller på i flera timmar, och innan jag ska till C (i Malmö) för att käka tacos och förfesta måste jag hinna köpa viktigheter som yoghurt och potatis (har fått mysko potatis-cravings...) samt bakfylle-glass och fryspizza. Måste dessutom hinna till systemet och duscha (inte på systemet, rent syftningsfel där) samt göra mig någorlunda presentabel. Funderar starkt på att bara köra med samma outfit som förra gången vi var ute... Skulle dessutom vilja hinna hämta ut min tenta, men tror att det blir en ren omöjlighet.

Så. Ska nu bara vänta tills nagellacket torkat och kan sen gå och borsta tänderna, vilket är omöjligt i nuvarande tillstånd....

1 kommentar:

Fanny sa...

Mohahahah! Du är ju för kul! :)

Liten uppdatering om vad som hänt hemma: Katten är hemma igen (fick hämta den hos grannen i tisdags), och idag på morgonen hade den fångat en mus (inget ovanligt med det) som levde!! Gaaah! Fatta va skrämd man blir när man öppnar pannrumsdörren och det ligger en mus och sprattlar innanför dörren :S
FAst det mest läskiga är att den inte låg kvar en halvtimma senare när jag skulle slänga ut den.. :S

Jaja, allt för idag. :)

P.S Färgen heter Cerise..