måndag, oktober 23, 2006

Godmorgon

Nu är helgen över. Tyvärr. Men det var trevligt. Väldigt trevligt! Ägnade massa kvalitetstid åt att vara med Albin, det var nice. Synd att jag inte hann träffa de andra sötnötterna, men det får bli nästa gång.

Helgen i korta drag: sova på madrass, leka lekar mitt i natten, äta massa god mat, inte plugga särskilt mycket, fira Albins morbror, äta tårta och kakor, titta på American Dad och tycka om varandra.

Hemresan blev lite komplicerad. Egentligen skulle jag åka från Värnamo till Alvesta och därifrån med X2000 till Lund. I Värnamo visade det sig dock att mitt första tåg var försenat och inte skulle infinna sig i Värnamo förrän tåget nästan gick i Alvesta. I total panik över att jag skulle komma att missa min hemfärd ringde jag mamma (som hade skjutsat dit mig). Hon vände och vi körde expressfärd till - guess what - Alvesta. Hela tiden med ett öga på GPS:en som visade beräknad ankomsttid.

Men. Jag fick antagligen stressrelaterat magsår, men jag hann med tåget. Tre minuter till godo. Vilket flyt! :) Stackars mamma fick ju åka hela vägen tillbaka, och var nog framme ungefär samtidigt som jag var tillbaka i Lund.

Så. Jag kom hem ordentligt och ska nu ägna dagen åt att jobba med grupparbetet och sen städa lägenheten. Med tanke på att kylskåpet är länsat blir jag även tvungen att a) hitta nån sorts frukost på vägen och b) cykla och handla när jag kommer hem.

Sen ska jag nu tydligen bli en bättre människa. Positiva klubben återkommer med rapport.


You inspire me.

Inga kommentarer: