söndag, oktober 15, 2006

Efteråt - fest.

Fredagkvällen var det ju fest dårå. Först var det tacos-förfest hemma hos E som ägnade förra helgen åt att flytta istället för att plugga till tentan. Detta var anledningen till att hon inte riktigt hade tillgång till all nödvändig köksutrustning. Det är INTE lätt att laga tacos utan att ha vassa köksknivar. Kom vi lyckligtvis på i tid. Så jag lånade en kniv av min room-mate som jag cyklade runt med på stan. Lyckligtcis vurpade jag inte med cykeln. Har ju hänt before ;)

Så det blev rosévin och idol och itunes och hela kittet. Sen ringde vi för att ta reda på vart resten av vår klass (som varit på sittning) droppat på mellanfest. Det var inte helt lätt att hitta bussen till Krischansta Nation, där folk skulle vara, men vi lyckades.

Och vi lyckades hoppa av på rätt ställe.

OCH vi lyckades bli uppragade av en taiwanesisk utbytesstudent vid namn Carol.

Däremot lyckades vi gå åt helt fel håll och fick traska tillbaka tvåhundra meter tills vi hörde judet av klubben och följde det. Väl inne gjorde vi oss av med vår taiwaniska och stormade dansolvet. Eller ja... Baren då. Sen dansggolvet. ;)

Det var hip-hop/r'n'b-clubben Brooklynn och stämningen var på topp. Vi joinade såklart våra kära klasskamrater och tillbringade en riktigt rolig kväll ihop. Mycket lyckat! Vid två-tiden började vi se oss om efter ett sätt att ta oss hem. Trots att jag var sugen på efterfest hos Erik, som bor två trappor ovanför nattklubben, hoppade E, U och jag i taxin som nån hade ringt för att hänga på till Burger King. Av alla ställen. Så nu har jag varit där hela två gånger ;)

Och efter en timmeslång, mycket mycket MYCKET udda konversation (jag tänker inte dra ämnet här, det var verkligen skruvat) foljde jag E hem för att sedan vingla hemåt på min cykel. Stupade i säng runt 4 och sov till 12.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Visste inte att du bloggade (outside of Lunar då). Trevlig överraskning :)
Japp har min blogg som projektarbete, så du får gärna tipsa alla du känner om att besöka den. Kram!