torsdag, oktober 19, 2006

Dagens gnäll.

Jag måste bara få kommentera att en del människor därute är sjukt dåliga på särskrivning. Eller, särskrivning verkar vara det enda en del människor är bra på. Jag tänker såklart inte peka ut någon speciellt (om inte ni ber mig väldigt snällt och ger mer er mailadress, haha!) men ord som "kycklingkebab", "kinamat", "mailadress", "svenskauppsats" och "båttur" stavas ihop och inget annat.

Samtliga exempel är naturligtvis fritt påhittade och har ingen anknytning till verkliga personer. Just fyi.

Så. Om nån är osäker. Ihop är ofta bättre än isär. Om inte annat går det alltid att rädda sig ur situationen och att använda sig av den smartaste uppfinningen av dem alla: bindestrecket!

;)

Och ja, jag vet att jag inte behöver läsa bloggar vars innehåll jag inte gillar/håller med om. Fullt medveten om det.

Inga kommentarer: