fredag, oktober 27, 2006

Igår.

Nåt måste ju sägas om gårdagen/kvällen. Vi började med att åka in till Malmö. Fast jag hade haft halva dan på mig att duscha, klä mig och göra mig i ordning var jag minst sagt stressad när jag äntligen kom iväg till stationen. Döm sjäva om resultet ;)

Hemma hos C hade halva gänget samlats och hackat grönsaker till tacos. Så vi korkade upp champagnen (Asti, haha!) och satte igång att käka. Och dricka. Och dricka lite till. Haha! Efter rosévin var det ouzo-shots och tiden gick helt plötsligt väldigt fort. Vi hann precis med bussen till stationen och tåget till Lund. Sen promenerade vi till Östgöta Nation där det var fest på Downtown, hela hela kvällen. Läskigt nog blev jag bundis med killen som sprang runt och tog kort till hemsidan, resultatet kommer nog inom en snar framtid... :s

Sen fick U för sig att hon skulle ha efterfest. I sitt korridorsrum på Parantesen. Det var bara det att ingen uppfattade det (eftersom hon bara sa det till totala främligar, haha!) så det blev en väldigt liten efterfest. Bestående av mig, C och U själv. Så först satt vi i hennes kök och pratade med en korridorskompis till henne, som var helt psykad av att någon hade flyttat hans skarvsladd..

Så sen var det ingen av oss som orkade ta sig för nåt mer. C och U somnade i Us säng, medan jag låg i soffan. Som var väldigt kort. och smal. och hård. och i skinn. Vilken kombination... :D

Vid halv åtta på morgonen vaknade vi och märkte att vi fortfarande hade massa alkohol kvar i kroppen. Och så begav jag och C oss hemåt. det blev en tragiskt raglig hemväg, i motvind och halv storm och med gårdagens smink i ansiktet. Men. Jag kom ju hem i alla fall.

Och jag ska inte gå och lägga mig innan kvällen.

Måste. hålla. ut.

Inga kommentarer: