måndag, oktober 23, 2006

Ordspegel.

Ni vet när man skickar sms. Och upptäcker att vissa ord inte finns med i ordlistan. Och så lägger man till dem.

Ni vet väl om att man kan läsa en lång lista på dessa ord sen? Det är rätt fascinerande.

Så. Nu blottar jag mig.

Under kategorin "smiley och omöjligt att förstå":
=)
..
!!
:s
a!
e?
h,
m.
n?
r,
s!

"Studentliv"
bakfyllan
baccardi
cyklat
fadder
förfest
hangaren
huvet
pluggat
pluggandet
sittningen
slavat
studentkort
med flera....

"varför fanns de inte med från början??"
borstat
åskat
dosa
gislaved
köttfärssås
snygging
tonfisk
och så vidare...

"Pauline - datortekniker!"
brandvägg
creeps
fildelning
formatera
guilden
prylbög
ja, det var nog det.

"tha rest is tha best!" ;)
btw
flippar
hihi
honey
imon
läskigt
jävla
konduktören
kysstes
nergrävda
mysa
shit
skatan
sjukaste
snålheten
smaksigt
vattna
och, min personliga favorti - tjejtvål.


Det enda jag undrar över. Varför, varför, varför finns aldrig ordet "mobilen" inlagt i T9? Borde inte det vara det första som läggs in?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det jag alltid har undrat över är varför sms kommer så långt ner i listan!!??!

Pauline sa...

haha, good point! ännu värre är det med mms... nu har jag en mobil vars T9 evolveras i takt med att den används, så börjar få bukt med det där... :)

Anonym sa...

Jo utvecklingen går ju framåt =p