söndag, oktober 15, 2006

Fashionita, haha!

Ok. Jag tar upp modebloggarna ändå. Så får ni klaga bäst ni vill om ni känner er drabbade ;)

Först och främst. Jag har inget speciellt emot dem. Jag förstår dem bara inte. Det finns alldeles för många 15+are därute som verkar tycka att det är deras kall i livet att överösa oss andra med bilder där de inte har ett huvud. Tycker att det ofta känns som hobby- och semesterfotografens mardröm, ni vet de som blir besvikna när de framkallar sina gammaldags filmrullar och upptäcker att de alltid har huggit av valfri familjemedlem valfri kroppsdel. Allt som oftast huvudet. Lustigast är de modebloggare som har en presentationsbild med där ansiktet syns och ändå envisas med att klippa av huvudet…

(Sen finns det en minoritet som inte kan hantera sina bilder. Antingen går det inte att se vad de föreställer eftersom de är så små, eller så är de förvrängda till oigenkännlighet. Kan man inte förhandsgranska och i så fall göra nåt åt det?)

Men mest av allt blir jag lite uttråkad. Jag förstår inte vitsen med att bara tjata om dagens outfit hela hela tiden. Det känns… lite b. Men det är ju jag det. Bara för att jag vill ha lite omväxling, liksom. ;)

Så. Jag vet att jag inte tvingas läsa modebloggar. Och jag gör det bara ytterst sällan, av just den anledningen att jag inte förstår vitsen. Men nu vet ni vad jag tycker. Kom igen, dissa på ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Just en delen med avklippt huvud är lite skumt faktiskt.. Undrar hur det blev så. :S

Anonym sa...

Jag tycker att det är jättekul att se olika människors outfits. Därför lägger även jag upp bilder med mina egna outfits, det finns alltid många som gillar att kolla. Och om vissa, som exempelivs du, inte gillar det behöver man ju som sagt inte läsa sådana bloggar. :)Jag bruakr oftast klippa ut själva outfiten (det är inte huvudet som är avklippt, utan det är outfiten som är URklippt) Det är ju dagens OUTFIT, så varför ska ansiktet vara med? Jag lämnar endast kvar ansiktet vissa få gånger. Då jag inte blir superbra på bild första tagningen så vill jag inte lägga upp bilden på world wide web. Kalla mig ytlig och fåfäng om du vill, men japp, jag är det. Tyvärr har jag varken lust eller ork att ta om bilden flera gånger för att jag ska få ett perfekt ansiktsuttryck. Well, då är det ju smidigt att bara klippa ut själva outfiten. Det är outfiten man vill visa.

Det var mina svar, tänkte förklara eftersom att du inte förstod vitsen med det hela.
hälsningar /nina

Pauline sa...

ah, ok, AV-klippt vs UTklippt. förstår det hela lite bättre ;)

Anonym sa...

även om du itne förstod vad jag emande med det har jag iaf gett en förklaring till varför huvudet inte är med :)

Anonym sa...

Det är när man tar det på allvar som det blir lite "underligt"... Mode, fotboll, skvaller det lättar på "trycket" att få vara ytlig ibland, som en liten semester. Einstein var t ex. väldigt förtjust i skvaller... fast golf, nä - där går gränsen! ;)