onsdag, december 26, 2007

Backspegel 2007, del II

Låtom oss fortsätta. Del I fick ni igår.


April var en bra månad. Jag knarkade Liftarens Guide till Galaxen-serien, tyckte att killar var svin men njöt en jäkla massa av att ligga i gräset nedanför köksfönstret och prata livet, universum och allting. Det var månaden då korridorslivet var på topp med fester i massor, bakfylle- och kulturutflykt till Malmö, fika på gräsmattan och allmänt kökshäng. Fester som slutade med utgång på Malmös, Smålands och Västgöta Nation (speciellt VG:s, haha!). Mest minnesvärd är naturligtvis helgen med Billie the Vision på Blekingska och så den där kvällen på Wermlands som alla egentligen vill glömma. Och så var det ju sista april – som kanske kan sägas var en blandning av höjdpunkt och sammanfattning på månaden. Som började med champagnefrukost och gick via stadsparken och champagnegalopp på Östgöta mot en crazy final hemma på korridoren (och bastun, sist men inte minst). April var också månaden då jag åkte till Tyskland och lät Anders gästblogga, och månaden där Netto i Smålandsstenar brann till grunden.

I maj fiskade John aborre, Anders flyttade hals över huvud och jag hade en del ångest, både sådär rent allmänt och över skolarbete och dylikt. Det var husfest och filmkvällar och finkväll och grillkvällar och schlagerkväll och sen var det halsfluss. Och så lagades det mat.

Juni var en sån där bra månad igen. Vi började med att titta på Porgy & Bess på Malmöoperan och sedan följde en massa fina sommarkvällar. Korridoren blev mer och mer folktom medan jag ägnade dagarna åt att driva omkring, gå på en studentafton (den med Will Ferrel) och cykla till Lomma för att titta på (och bada i) havet. Jag knarkade Oasis (i musikväg) och Sex And The City (i seriväg) och firade min första födelsedag i Lund med ett glasskalas och med att visa mamma Lund. Sen åktes det hem till Smålandsstenar och skogen och jag bosatte mig i källaren för att kunna undfly närhelst jag ville. Flydde gjorde jag – en gång till Båstad för att fira midsommar med Sus och en gång för att tillbringa en lovely helg i Halmstad (som började med en omgång Liseberg i Göteborg).

Det var den somrigaste vår jag varit med om.

2 kommentarer:

sus sa...

Hrm, visst var det Båstad vi var i på midsommar :0 SÅ full var du väl ändå inte ;)

Pauline sa...

sus: det är nånting med mig och båstad vs borås. Klart jag vet var vi var. nu är det ändrat! :D