tisdag, juni 19, 2007

She is Love.

Såhär minuter innan födelsedagen. Det har varit en sån där bra bra dag. Sova så länge man vill. Långfrukost. Lång stund vid datorn och njuta av bredbandet (så länge det varar, liksom). Löneförhöjning. Baka (och det tog bara ungefär en kvart, hehe). Vid femtiden trillade folk in för pre-födelsedagsfika. Eller, inte så många folk kanske. Men väldigt uppskattat var det ändå. En perfekt eftermiddag, spenderad på balkongen med att äta glass och rulltårta, dricka kaffe och saft och njuta av livet. Det är ett bra ställe att njuta av livet på, den där balkongen.

Kvällen avslutades med en flaska vin, och SATC i köket. Också det ett perfekt sätt att avsluta en dag, hell, en termin på. Imorgon åker jag till Småland och det tar emot. Jag ser fram emot att träffa mamma, lillebror, vännerna. Jag ser fram emot jobbet. Men allt det andra, att behöva anpassa sig till andras mattider och -önskemål, att inte kunna komma och gå precis som man vill. Att inte vara hemma.

Det är lite tråkigt.

Men hell. Nu fyller jag år snart. När jag vaknar imorgon bitti ska jag öppna presenterna som jag har köpt till mig själv. Och ha en jävligt bra dag överlag. Cheers ;)

2 kommentarer:

Pauline sa...

...och eventuella stav- och grammatiska fel skyller jag på vinet ;)

Anonym sa...

Grattis på fölsedan =) Hoppas det går bra med resan hem. Vart ska du jobba i sommar?