torsdag, december 27, 2007

Backspegel 2007, del III

Jag ska inte hålla er på halster längre. Det började med del I och fortsatte med del II och now - tha fortsättning.

Juli
betydde jobb på turistbyrån i Värnamo. En hel massa jobb, till och med, vilket till stor del var trevligt men det blev inte mycket mer gjort än så på dagarna. Jag åkte till Halmstad nån dag och ägnade ganska mycket tid åt att mentalt förbereda inför terminen som skulle komma samt åt att lyssna på världens bästa bilskiva. Månadens knark var Veronica Mars och Harry Potter, men bäst var helt klart tjejerna back home. Och sen åktes det till Frankrike med Uwe och Andrea, lillasyster och storebror.

Dom har traktorer i la France också :)

augusti började i Frankrike. Jag jobbade på solbrännan och franskan och kände mig snuskigt utvilad när jag kom hem igen - och med hem menar jag Lund, för det kändes sjukt bra att komma hem på riktigt. Det slappades, grillades på balkongen och njöts av Malmöfestival (Marit Bergman, good shit) och av att mjukstarta lite grann. Vi köpte gitarrer på Netto och övade flitigt i två veckor. Och rätt vad det var så snurrade terminen igång på riktigt med engelska och fadderverksamhet för de nya studenterna – och så drog livet som nationsaktiv igång.

September gick i nationslivets tecken. Vi körde två stycken Refuge (vilket var det roligaste jag varit med om på länge), med tillhörande tackfester (som orsakade viss förvirring i mitt redan kaotiska liv)(men ack, detta underbara liv), det åktes på förmannaresa och så jobbade jag på novischfesten på AF-Borgen. På hemmafronten kämpades det mot mjölbaggar och sömnbrist, och på nåt sätt fick skolan plats där också.

Inga kommentarer: