torsdag, december 06, 2007

if it makes you happy....

Den här veckan känns som ett typexempel på tar-aldrig-slut. Bra har den varit so far däremot, på flera sätt. Lyckades börja äta igen efter helgen som vart lite konstig, och fick reda på att historiatentan gick bra (VG, tjihipp!). På lördag är det tentor igen och jag känner mig hyfsat förberedd.

(there, I jinxed it, så ska man ju aldrig säga....)

Bäst var dock nästan idag - fick brev från ett så otippat ställe som Lunds universitets ekonomienhet, som visade sig innehålla meddelande om att jag lyckats norpa åt mig ett stipendie som jag nästan lyckats glömma bort att jag sökt. Inga hiskeliga summor, men jäklar. Inte fel med julklappspengar.

Fast don't get me started on julklappspengar. Har ännu inte börjat fundera på gåvor till någon i min nära omgivning. Ni får inget, helt enkelt. Live with it! :)

3 kommentarer:

Vulpes Argentum sa...

grattis till stipendiet. jag har namnsdag idag.

hur lyckades du få stipendie?

för egen del har jag aldrig fått ngt. Jag är FÖR , vit, svensk, man, fattig, rik, inte i rakt nerdstigande led släkt med prosten nilsson från vagns härryd osv. jag hatar stipendierna. vem fan får dem? (du då iofs...)

Anonym sa...

AMEN niklas...

Pauline sa...

nämen grabbar då. intressant nog finns det en hel stipendier (iaf bland lunds universitetsstipendier) som ENDAST delas ut till män.

hur jag gjorde vete fan. Tror mig inte vara släkt med ngn prost öht, jag heller ;)

grattis i efterskott på namnsdagen, niklas!