fredag, december 21, 2007

2007 - punktvis.

Jag tar mig friheten att sno den här av Fun. Svaren har jag hittat på alldeles själv däremot. Det handlar om det gångna året. Typ.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo. En hel del, från att jobba bakom en bardisk till att ansvara för en klubb. Att gå till en tenta och vara bakfull, plugga engelska och bo på korridor är nytt för i år också.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte ge nyårslöften, men just det här årets bröt jag nog.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte vad jag vet. En bekant fick barn dock...

4. Dog någon som stod dig nära?
Ingen som stod mig nära, men där fanns en människa och det var... Nåt av det sorgligaste som hänt i år.

5. Vilka länder besökte du?
Frankrike, Tyskland och Danmark. Inget bra reseår, det här...

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Hey, extra klirr i kassan hade ju inte fel. Men annars vet jag faktiskt inte.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Tror inte det fanns några "för alltid". Men den tredje mars, siste april, tjugonde juni och åttonde september var väldigt minnesvärda på olika sätt.

8. Vad var din största framgång 2007?
Jag börjar känna mig vuxen. Det märks kanske inte så mycket, men där finns nåt.... Om det är framgång eller bakslag återstår kanske att se.

9. Största misstaget?
Det skulle vara dom där jag sårade folk jag tyckte om. Kanske också att jag har haft en förmåga att hänga upp mig på saker/ting/folk, vilket får mig att inte riktigt tycka om mig själv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Det var lite halsfluss nånstans... Annars en del små förkylningar. Inget allvarligt.

11. Bästa köpet?
Podden. Dyr, men oh so worth it.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen typ hyra. Men en hel del pengar har gått till mat och utgång och sånt också...

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Med risk för att låta cheesy - alla fina människor jag lärt känna. Först dom bästa korridorarna man över huvud taget kan tänka sig, sen en hel del sköna krischaniter och kursare, vänners vänner, bloggläsare och en hel del annat löst folk.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Oj... Ja, allt av Billie the Vision, hela min bilskiva, Timo Räisänen "Fear No Darkness, Promised Child", The Postal Service och så en hel del snapslåtar ;)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Shit... Vid närmare eftertanke har jag nog varit gladare. Även om det har funnits djupa downpoints så har där funnits folk som lyft upp en igen, ganska omgående. Bra där :)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat kanske... Men ärligt, tränat. Läst böcker som inte haft med skolan att göra.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit framför datorn.

18. Hur ska du tillbringa julen?
I Smålandsstenar med mor och bröder.

19. Blev du kär i år?
Nja... Lite smått någon gång sådär, kanske. Inget att oroa sig för.

20. Hur många one night stands?
Vågar man avslöja sånt? Well... Okej då. 1.

21. Favoritprogram på TV?
Som jag såg på tv? Möjligtvis Boston Tea Party. Har dock knarkat tvserier via datorn rätt intensivt...

23. Bästa boken du läste i år?
English Phonetics & Phonology. Och Arbetsrätten.
(Ha, did you spot the lies?)

24. Största musikaliska upptäckten?
The Postal Service. Är en skiva fortfarande lika bra efter 60 spelningar så är den bra (hell, den blir fortfarande bättre!). Likaså Death Cab for Cutie, Rilo Kiley och.... YouTube. :)

25. Något du önskade dig och fick?
Nja.... Mest saker jag önskade mig och sen skaffade själv.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Joråsatt.... Haha!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Vaknade, öppnade paketen jag köpt till mig själv, frukostade, väntade tills mamma dök upp, gick med henne på stan, käkade sushi, packade bilen och bilade till Smålandsstenar.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om det inte hade varit en enda lång uppförsbacke mellan Vildanden och Krischansta Nation.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Lite väl ogenomtänkt ibland. Bättring där.

31. Vad fick dig att må bra?
Vänner, sol, god mat, utflykter till Arild, Halmstad, Köpenhamn och Båstad, jobba, hångla med snygga pojkar, sömn och kökshäng.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Inte så många. Möjligtvis tv4bonden Fredrik.
(oj, nu ljög jag igen. humorn är på topp såhär mitt i natten!)

33. Vem saknade du?
Korridorgänget saknade jag i somras...

34. De bästa nya människorna du träffade?
Vågar vi namnge? Well, hela korren, helt klart. Sen finns där en del krischaniter som jag börjat tycka lite extra mycket om... Och så Refugegänget. Och... Ah! Svårt!

Well then. Det var det. I mellandagarna kommer ordentlig sammanfattning av året. Märk väl att det är för min egen skull, man glömmer förvånansvärt fort....

Inga kommentarer: