tisdag, december 11, 2007

Let's Get Away From It All

Det är lite jobbigt just nu, men det mesta känns som rena i-landsproblem (inte helt konstigt då det inte är ett u-land jag lever i). Lyckades försova mig idag, vilket ledde till att jag missade workshopen som började vid 9. Det kändes helt inte rimligt, med tanke på att jag vaknade 8.43. Gav upp tanken på att få reda lite mer om den kommande tentan (på torsdag är det över, yäi!) och bestämde mig för att sakta vakna till liv och känna efter hur kroppen mår.

Skulle jag icke ha gjort. Ont i halsen har jag, allmänt ont i kroppen blandat med mensvärk och trötthet. Skit också. Efter en längre duschen blev det lite bättre, men rösten är fortfarande inte riktigt i stil med vad den brukar vara, vilket märktes lite extra tydligt vid frukosten imorse. Gick helt enkelt inte att komma upp i min vanliga, melodiska och vackra stämma utan resultatet blev istället något slags kraxande i samband med mycket förvånade miner (både hos mig, typ "hej, min röst är borta", och hos samtalspartnern "hej, din röst är borta"). Vad det hela beror på tål att utredas.

Nu tänkte jag ignorera det totala kaos som är min lägenhet, knarka ner mig med alvedon och bädda ner mig med skolarbete. Kanske drömma mig bort tillbaka till bättre tider en liten stund.

Inga kommentarer: