söndag, december 09, 2007

So This Is Christmas

Helgen blev precis så lång som jag förväntade mig. I fredags: tacksittning med Refugegänget (kanske till och med den sista i sitt slag, tråkigt värre...). Lördagen började inte alls bra med grammatiktenta och akut trötthet. Dock kändes det lite bättre när jag svängde förbi på Krischan och inte bara hittade alla ägodelar jag tappat omkring mig kvällen innan - utan också blev bjuden på nybakade scones och kaffe i trevligt sällskap. Efter tenta nummer två begav jag mig i alla fall hemåt, där förberedelser inför julfesten redan var i full gång.

Och vilken julfest det blev, sen! Ordentligt julbord med mängder av: potatisgratäng, prinskorvar, hemmagjorda köttbullar, lax, sill, julskinka, litauisk potatissallad, rödkål och brunkål samt ägg med kaviar. Dessutom fanns julsnaps (samt diverse andra drycker) att tillgå. Allt detta ackompanjerades av julmusik och sångblad (jomen, så ambitiösa var vi!). Och såklart en mistel, som hängde i dörröppningen.

Det kan tilläggas att den stackars misteln stupade efter första dörrstängningen. Kul så länge den varade, dock!

Efter mat i mängder och efter efterrätt (som innehöll en fascinerande mängd "weeeeh!"), och efter det snyggaste julmedleyt som sjungits på länge invigdes dansgolvet och missbrukades det vax och... Ja. Det var en julfest som hette duga, helt enkelt.

Det var med viss möda som jag lyckades hålla mig på skridskorna idag. Det var umgänge med jobbarlaget innehållande skridskoåkning och brunch at my place. Sen somnade jag i soffan till en film och kämpar med att hålla ögonen öppna i detta nu.

Sammanfattningsvis kan sägas att helgen varit ansträngande men ack - så bra. Fram för mer sånt!

Inga kommentarer: