fredag, december 21, 2007

How My Heart Behaves.

Jag borde packa, tidigt imorgon bitti avgår bil till Smålandsstenar (vem hade kunnat tro det för ett år sedan, att jag skulle våga mig på att träffa en av mina bloggläsare?) men alla alla mina kläder är smutsiga för att jag har slackat av på sistone, inte haft vett att boka tvättstuga i tid (eller, vad hände med tiden jag bokade? försov jag den?) och när jag nu försöker sistaminutenboka en maskin hånskrattar AFB mig rakt upp i ansiktet och säger "no way, josé", så det är väl bara att vänta i en timme och försöka igen. Panik över att behöva packa ner alla mina smutskläder, uppenbarligen.

Jag lever i tron om att jag är en självständig människa som inte behöver ta hjälp av mammas tvättmaskin.

Å andra sidan borde jag fatta att jag bara är kinkig för att jag inte har nån mat hemma längre (orka köpa mat när man ska vara borta i en vecka) och för att jag inte har sovit lika bra som jag brukar (att dela mina 120x200 centimeter med nån annan innebär nästan alltid någon slags försämring i sömnkvalité). I grunden är jag ju glad, lycklig och harmonisk, det vet ni, och jag roar mig med det faktum att antalet skräpmail i min inkorg är exakt 42 och med att gårdagen bestod av både en nästan-hel-pizza och sen en jäkla massa godis och popcorn hemma i köket - filmkväll med alla di kvarvarande och Bridget Jones II. För övrigt helt rätt filmval eftersom det är en av få där de får varandra i slutet och jag inte blir bitter.

Men nu, nu ska jag sluta vara äckeluppriktig. Nu ska jag packa det som är rent och hoppas att resten ordnar sig. Bränna en skiva till storebror och slå in klappar och sånt. Tro inte att jag sätter mig och rimmar, däremot. Jul-anti eller anti-jul?

Inga kommentarer: