söndag, december 30, 2007

...and I have no resolutions...

Nu har jag ätit den tredje Jalla Jalla från Rendez-Vous på en vecka. Jag snackar pizza. Good shit, pizza. Lundapizzorna går inte att jämföra med Rende-pizzor. Helt klart. Dock verkar jag ha slackat av lite på sista tiden. Förr var det aldrig nåt problem att sätta i mig en hel Jalla jalla på under 30 minuter. Eller ja, man var ju rätt slut efter det. Men det gick. Nu - en halv. På sin höjd. Lund har förstört mig...

För övrigt kan det här vara den bästa torrenten jag hittat på länge. Hade jag haft sladden som kopplar touchen till datorn här, hade jag kanske lockats att begå en illegal handling. Nu? Not so much.

Det mest intressanta projektet på hela året (eller ja, kanske att ta i, men man måste ju få spä på lite i alla fall. hur ska jag annars lyckas skapa någon spänning i mitt annars för närvarande ganska händelsefattiga liv?) - packande av resväska. Jag har ungefär 15 kubikmeter för lite plats för alla dom grejer jag skulle vilja ha med mig hem. Inte minst för att jag råkade köpa två par skor häromdan. Och en skiftnyckel. Och byxor. Och en t-shirt. Och gympabyxor. Och sovshorts från Paul Frank. Och underkläder. Och shampo. Och.... Gwah.

Nu ska jag sluta tjata om mig, för i år. Låt mig bara berätta att nyår ska firas på dunderkalas i Göteborg. Jag ska försöka komma ihåg nyårslöftet jag kanske avger sisådär en kvart innan tolvslaget. (Det brukar inte lyckas nåt vidare, ofta är det bortglömt redan vid, säg, 01.32). Jag skulle kunna tänka mig att lova nåt i stil med "2008 ska jag vara mindre bitter", eller "Det här ska bli året där jag inte gör några ogenomtänkta saker" eller varför inte "jag ska inte ligga med killar på första dejten". Men egentligen, hur kul hade det varit? Och hur ofta har jag legat med killar på första dejten?

Nä, precis. Gott nytt år på er.


Death Cab For Cutie - New Year

2 kommentarer:

Anonym sa...

men om du har wifi på din dator behöver du ju ingen sladd för att överföra grejjer till din touch... eller?

Anonym sa...

Jag har faktiskt hittat en pizzeria med hyfsat goda pizzor här i Skåne. Dom är inte lika bra som rendez men dom är iaf godkända. Testa Mama Rosa i Staffanstorp...