tisdag, december 25, 2007

Backspegel 2007, del I

Okej, årsammanfattning har utlovats. Vi tar tre månader i taget. Idag - januari till mars. Sug på den!

I januari tog jag tag i mitt liv och köpte gymkort. Min telefon trasslade en hel massa (mest på grund av abonnemangsbyte, men hey) och det var lite halvsvårt att hålla sig till nyårslöften och sånt. Jag flyttade från tolv kvadrat med knäppa katter till tjugo kvadrat med massa trevliga grannar och knarkade Grey’s Anatomy istället för att plugga psykologi.

Februari månad började med att jag stod bakom en bardisk på Krischan, köpte en ny kamera och dillade om skönhetsideal och goda gärningar. Sen hade vi en arbetsmarknadsdag och jag firade alla hjärtans dag med pojkvännen (som åkte hela vägen till Lund för min skull) och bloggen var med i Sydsvenskan. Knarkade Heroes, pluggade arbetsrätt (i alla fall lite), åkte till Arild på minisemester och kände att tha förhållande knakade i fogarna.

Mars började inte alls bra. Resan hem till Småland slutade med ett slutstreck (med Albin) och därav följande en rejäl dos sorg och ångest. Jag åkte till Jutta i Köpenhamn vilket gjorde det lite bättre, och så fanns där alla fina vänner här i Lund och hemma i SmStenar som såklart hjälpte till en massa. Sen började nån slags crazy utgångsorgie med en knäpp kväll på Blekingska. Vad gör man inte för att komma med i korridorsgemenskapen, liksom :) Vi firade Saint Patrick’s Day med en riktig irländare och jag försummade arbetsrätten något fruktansvärt. En tentasittning på Krischan och en cykelutflykt till Lomma senare kändes det som jag var på rätt köl igen. I alla fall lite.

April, maj och juni var spännande månader de också. Stay tuned for tha fortsättning! :) Vill man läsa om förra året kan man göra det här.

Inga kommentarer: