tisdag, februari 06, 2007

The total breakdown.

Dagen har varit minst sagt omtumlande. Jag är fortfarande inte helt som jag ska. Det började rätt bra med att jag slapp gå upp klockan 6 på morgonen. Det var tvättstugan som lockade den här gången, och det var en positiv överraskning. Bland annat kommer jag inte behöva köpa nåt mer tvättmedel, eftersom det liksom är inbyggt i tvättmaskinerna. Nice!

Sen hade jag dock akut ångest, mest över sms och telefonsamtal. Det var inte alls trevligt, och jag funderar fortfarande på vad som hände egentligen. Efter en snabb lunch och trots att jag skulle träffa H för gympa kvart i två blev det ett telefonsamtal till, som inte alls gick bättre det. Samtidigt som jag försökte packa ihop gympakläder, byta om och tänka på förslag till lösning av alla problem ringde mobilen. Det var Sydsvenskan. Poppis blogg, detta, snart återigen i en tidning nära dig ;) På något sätt gick jag med på att träffa en reporter i mitt korridorskök på fredag. Omtumlande, I say.

Kvart i två lyckades jag så cykla hemifrån och inombords genomlevde jag ett totalt psykbryt medan jag försökte hoppa i takt med musiken, göra armhävningar och "spänna sätesmusklerna".

Bara för att sedan ägna två timmar åt att lyssna på en kvinna som kändes farligt lik Blåmesen från gymnasiet - dagisfröken goes LSD. Jag trodde att det var detta som var fördelen med att komma upp i högskolenivå, att slippa blåmesar.

(och för er som undrar, jag tror att telefonsamtalen ordnade upp sig. på ett bra sätt. så nu är det morgondagen som är fokus.)

Inga kommentarer: