söndag, februari 25, 2007

Hej?

Nu har artikeln dykt upp i Sydsvenskan, och finns även att läsa på internet. Jag blev lite chockad när jag kollade besöksstatiskiken imorse, för det pekade rejält uppåt. Skoj! Ni som känner er drabbade kan ju passa på att känna er välkomna!

Lite småseg är jag fortfarande, blev inte så mycket sömn och vi kan nog skylla på något mycket alkohol också.. Korridorsfesten blev hellyckad igår, kanske en av de roligaste utekvällarna hittills i år (fast har inte blivit så mycket utgång än i år, så kan ha med det att göra...). Halva dagen ägnade jag dock åt att shoppa i Malmö med mina kära vänner, det blidde ett par nya byxor, en plånbok och en sommarjacka. Dagens köp: ett grönt brottarlinne på Vero Moda, med Nicke Nyfiken tryckt på framsidan. Oseriös som jag kände mig var det den som blev kvällens outfit tillsammans med svarta manchesterbyxor och, (och här skäms jag lite) svarta gympaskor. Till utgång. Pinsamt men sant.

Kvällen började med pizza och cider, fortsatte med att jag blandade drinkar hela kvällen (kvällens drink döptes ganska snart till "sunny sex under the sun" och bestod av Vodka Rasberry, sprite, frysta jordgubbar, is och sugrör) och bjöd på ouzo-shots på mitt rum. Sen blev det taxi till Lunds Nation och vi var lite tidiga, men massa dans och glädje fanns det i alla fall plats med. Jag vann tävling i att dricka ett glas vatten i ett svep och agerade domare i vem-har-biffigast-biceps, och mådde allmänt bra.

Sen lyckades vi med mycket möda få tag på en taxi hem. Halv fyra på morgonen trillade jag ihop i sängen och somnade. I ca 6 timmar, sen började jag helt självmant städningen av köket ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka att jag blev lite förvånad när jag skulle käka frukost och så tittar Pauline upp på mig från c-delen!

Trodde nästan jag missat den eftersom du gjorde väl intervjun för några veckor sen?

Iaf, grym kväll igår! Själv hittade jag en korridorare när jag kom hem och gick inte och la mig förrän kvart över sex.. hoppsan.

Vi ses i veckan!

/Liza

Pauline sa...

Liza: Hahaha, jag har städat hela morgonen så har inte sett pappersvarianten än ;) jo, det var nån vecka sen reportern var här, så hade förträngt det lite jag med... Tack för igår, skoj var det även om vi tappade varandra lite ;)

Anonym sa...

aha, så det finns alltså fler bloggar i lundaregionen! gott att veta att vi lever. hoppas lunds igår var sweet, vi hamade på sydskånska, vilket inte är att rekommendera om man inte vill vara 19, fjortisfull och hångla i klungor längs med väggarna.

Anonym sa...

*suck* Äntligen har man tid att läsa artikeln, men då länkar Sydsvenskan alla artiklar till förstasidan =( Får läsa sen när dom har fått det att funka igen =/ Kul ändå nu när du är kändis ;)

Pauline sa...

Elin: Lunds var kanon! Musiken var väl kanske sådär, lite mycket dunk-dunk för min smak, men det blir kul om man gör det till det ;)

Kent: När jag kollar sydsvenskan så verkar det funka, så fortsätt testa =) Inser också att jag nu ingår i temat "nyfiken på" om spännande lundabor, lite stolt över kändisskapet får man väl nog vara då!

Anonym sa...

Det är klart man får vara =) Lyckades läsa artikeln *kul* Du får krya på dig!!

Anders sa...

Hej Pauline, jag älskar att du städade köket så tidigt så slapp jag få jag-måste-städa-ångest när jag vaknade dagen efter. Uppskattas supermycket.

/anders-mittemot

Pauline sa...

Anders: hahaha, no problem, jag räknar med att du tar hand om köket efter nästa fest? ;)