lördag, februari 03, 2007

En sladdhatares bekännelser.

Jag känner mig så jävla duktig. Jag har, efter att ha kämpat med sladdar, sjuka förkortningar, bruksanvisningar, quick-guides och pojkvännen, lyckats installera min router. Så att jag kan surfa trådlöst från alla mina tjugo kvadratmeter. Haha!

Så nu slipper jag de förhatliga sladdarna. I alla fall en av dem (som gick mellan bredbandsuttaget och datorn). Jag har också lyckats sladda om bland elsladdarna så att dessa tar så lite plats som möjligt och syns ännu mindre.

Förutom sladdar i alla hörn av rummet så ogillar jag även damråttor. Och grus. I alla fall inne på mitt rum. Vilket det har varit en hel del av efter flytten. Idag plockade jag fram stora dammsugaren och storstädade. Nu är här rent och hyfsat sladdbefriat - hurra!

Jag var väldigt sugen på att ta kort på mitt rum, som var så välstädat och fint. Tyvärr äger jag fortfarande ingen digitalkamera, och bilderna med mobilen blev inget bra. Därför traskade jag iväg till Nova en sväng, för att titta in på Expert och Siba och kolla in vad som finns att välja på. Jag hittade till och med en jag gillade till ett hyfsat (och nedsatt!) pris med snyggt utseende. Eventuellt gör jag till och med slag i saken snart.

Inga kommentarer: