lördag, maj 26, 2007

Schlager på Helsingkrona

Vart tog min inställning om att inte festa järnet mer vägen? Vad hände med "jag ska ta det lugnt" och allt det där? Igår var det dags igen. Lite grann blev det för att skapa ett sista tillfälle att festa med tjejerna (och Eric, obviously, ^^) från klassen.

Förfest på Ulrikedal blev det, och sen en lång cykeltur till Helsingkrona för att gå på Schlagerkväll. Jag gjorde faktiskt mitt bästa för att förmå folk att vilja festa på Blekingska istället (det är så nära och bra hem), men icke sa nicke. Eftersom jag lyckades tappa vinflaskan jag tänkte leva på rakt ner i gatstenarna utanför Konsum (skyller på den dåliga kvalitén på plastpåsen den låg i, faktiskt!) blev det en fylla på mousserande vin (som Sophie bjöd på) och folköl. Och tamejfan, det gick rätt bra det också. Lyckad kväll blev det minsann.

Och det är ungefär vad jag känner mig i form att dela med mig av just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst det det trevligt på helsingkrona igår. Varmt men trevligt!

Pauline sa...

anna: haha, var du där också! Håller med om att det var varmt, men hej, stämningen var på topp ändå ;)