måndag, maj 14, 2007

Mitt drömjobb.

Den här helgen har jag kunnat sova så mycket jag har velat. Jag har verkligen passat på att sova ikapp, vilket ju alltid är uppskattat. Dock har det funnits ett litet störningsmoment. De senaste tre nätterna har jag drömt att jag har jobbat. Det har (i drömmen) alltid varit söndag, mellan åtta och tio på kvällen. I början var det en parfymaffär jag stod i. Inatt däremot hade man bytt affärsidé och gått över till att vara ett fik. Så där stod jag i drömmen och började räkna på vad tre stycken havreflarn kostar, om man har membitkort (för vi hade minsann studentrabatt!). Om ett havreflarn kostar 4,27 kr, hur mycket kostar då tre stycken? Jag hade panik.

Man bör kanske nämna att det här fantasifiket/affären befann sig i Smålandsstenar, och att jag hade en mycket stödjande pojkvän i ryggen. Det var heller ingen som brydde sig om att jag stod bakom disken osminkad och i pyjamas.

Nu undrar jag: var hämtar man ut lönen? Och vem har numret till den där pojkvännen?


Och när jag tänker efter tror jag att jag var på dröm-intervju för några veckor sedan. Naken, såklart. Fick inte fram ett ord. Konstigt att jag fick jobbet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lönen kan du väl hämta ut på Göstas ;)

Anonym sa...

Det kanske är ditt undermedvetna som säger åt dig att du borde öppna en ICA Nära, någonstans där det inte är nära till en affär.

I området där jag bodde innan fanns det en ICA Nära som tog ut ockerpriser, men eftersom alla var så lata handlade alla där ändå. Helt enkelt en vinnande affärsidé.