lördag, maj 12, 2007

En annan anledning....

I onsdags morse vaknade jag med insikten att jag nog inte mådde så bra av glassen jag hade ätit kvällen innan. Och att det nog kan vara så att det är nånting i matväg jag inte tål. Och insåg helt plötsligt att det kan vara laktos jag är intolerant mot.

Bara för att testa bestämde jag mig för att låta bli att äta yoghurt till frukost. Vilket ledde till att jag mådde rätt mycket bättre helt plötsligt. Att slippa gå runt med ständig magvärk och andra spännande symptom (som jag inte tänker dela med mig av) var ganska skönt. Så nu känner jag mig rätt så illa tvungen att utesluta allt i laktosväg den närmaste tiden.

Det är inte så kul. Jag är ett stort fan av yoghurt i alla möjliga varianter, choklad (obviously), glass, mjölk (i form av o'boy) och ost. Alla såna saker som jag i så fall inte får äta mer. Jag höll på att börja lipa när jag var på Ica Kvantum och letade efter något att äta idag. Och tvingades gå förbi drickyoghurten och mellisen - och chokladen!

Hallå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju testa låg-laktos mjölkprodukter. Den kan mycket väl vara så att det är mängden du konsumerar som är problemet...

Pauline sa...

anonym: jo, har tänkt på det... Tänkte testa att inte äta nåt av det till en början och sen sakta höja "dosen", för att se om det verkligen är det som är problemet. Och sen prata med en läkare så snart som möjligt...

Lilla fröken negativ sa...

Segt att behöva utesluta saker som man tycker om, men det kanske är värt det om magen blir bättre.